استارتآپهای موفق ۲۰۱۷ استارتآپ یا کسب و کار نوین امروزه به عنوان راه بسیار مناسب برای درآمدزایی فوقالعاده شناخته شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ استارتآپ امروزه آینده یک کشور را میتوانند تعیین کنند؛ کسب و کارهای کوچک و نوین که با گذشت زمان در زمینه تکنولوژی با جذب مخاطبین میتوانند به محصول مهم […]
استارتآپهای موفق ۲۰۱۷
استارتآپ یا کسب و کار نوین امروزه به عنوان راه بسیار مناسب برای درآمدزایی فوقالعاده شناخته شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ استارتآپ امروزه آینده یک کشور را میتوانند تعیین کنند؛ کسب و کارهای کوچک و نوین که با گذشت زمان در زمینه تکنولوژی با جذب مخاطبین میتوانند به محصول مهم کشور خود تبدیل شوند که در ادامه به معرفی برخی از آنها میپردازیم.
استارتآپ پزشک آنلاین
هدف اصلی استارتآپ پزشک آنلاین جلوگیری از بروز دیابت نوع۲ است. این استارتآپ با سرمایهگذاری شرکت زیلو تأسیس شده تا بر روی درمان از راه دور بیماران دیابتی تمرکز کند. با استفاده از این استارتآپ رژیم روزانهای برای بیماران دیابتی تجویز میشود؛ نکته مهم این استارتآپ، آنلاین بودن ۲۴ ساعته است و بیمار با استفاده از اینترنت میتواند در هر ساعت شبانهروز به پزشک خود وصل شود.
استارتآپ تاکسی بدون راننده
این روزها رسیدن به ماشینهای خودران به هدف اصلی بسیاری از استارتآپها تبدیل شده است تا بتوانند با ارایه ایدهای نو، خلاقیت جدیدی ارایه دهند. شرکت وویاگ اخیراً، ایده تاکسی بدون راننده را مطرح و اجرایی کرده است. با استفاده از این استارتآپ مسافر میتواند ابتدا مبدأ و مقصد خود را مشخص کند و هر جایی از مسیر که علاقهای به ادامه سفر نداشت میتواند خودرو را متوقف کند. در این تاکسیهای خودران مسافران امنیت بیشتری دارند.
استارتآپ گوشی هوشمند Essential
گوشی هوشمند Essential که توسط اندیرابین، خالق اندروید، ساخته شده در حال حاضر رقیبی جدی برای اپل و سامسونگ شناخته شده است. وی که با خلق اندروید توانست این سیستم عامل را به یکی از محبوبترین سیستم عاملهای دنیا تبدیل کند، این بار دست به تولید گوشی هوشمند زده است. گوشی هوشمند مذکور در ماه می سال جاری رونمایی شد.
استارتآپ خرید کالاهای مصرفی روزانه، تنها با ۳ دلار
هر خانهای در جهان خرید روزانهای زیادی دارد که در اکثر مواقع مخارج خرید منزل بسیار زیاد است. سایت Brandless که با ایده یک زوج در ماه جولای سال جاری با بودجه ۵۰ میلیون دلاری راهاندازی شد که تمام کالاهای روزانه مورد نیاز یک خانه را فقط با قیمت ثابت ۳ دلار ارایه میدهد. در این کسب و کار نوپا، مدیران سایت کالاهای خود را بهصورت عمده خریداری کرده و بسته بندی میکنند؛هیچ برندی بر روی کالای خریداری شده وجود ندارد و این نکته مثبتی است که مشتری دیگر پول برند را نخواهد داد.
استارتآپ عینکهای واقعیت مجازی
عینکهای واقعیت مجازی NomadicVR که اخیراً با بودجه ۶میلیون دلاری طراحی شده است به شما کمک میکند تا در هر مکانی از واقعیت مجازی لذت ببرید. برای استفاده از این عینک باید کولهپشتی مخصوصش را نیز با خود حمل کنید.
استارتآپ فضاهای از پیشساخته برای منزل مسکونی
شرکت کوور استارتآپی برای طراحی فضاهای باز منازل است؛ با استفاده از این استارتآپ میتوانید یک اتاق مهمان و یا موارد دیگر را با نصب آسان و بدون دردسر به منزل خود اضافه کنید. این استارتآپ فضاهای از پیش ساخته را در ابعاد ۳۰۰تا ۱۲۰۰فوت انجام میدهد.
استارتآپ عیب یابی محصولات روی خط تولید
این استارتآپ با هدف عیب یابی محصولات روی خط تولید تعبیه شده است تا از خطرهای بزرگ محصولات بعد از ورود به بازار جلوگیری کند. برای مثال میتوان به شرکت سامسونگ اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶ به خاطر یک اشتباه در تولید گلکسی نوت۷ متحمل زیانهای زیادی شد. این در حالی است که اگر استارتآپ مذکور در آن زمان وجود داشت و عیبیابیهای گلکسی نوت ۷ را روی خط تولید انجام میداد بیشک سامسونگ متحمل این زیان بزرگ نمیشد.
استارتآپ ربات خانگی
ربات خانگی قطعاً جزو پروژهها خاصی محسوب میشود که در آینده به موفقیتهای بسیاری دست پیدا خواهد کرد. استارتآپ ربات خانگی در واقع جزیی از افراد یک خانواده محسوب میشود که با مزایایی همچون مشاور بودن، پزشک، همراه خوب و… در همه حال میتواند به کمک اعضای خانواده بیاید. این استارتآپ با هزینه ۱۱٫۵ میلیون دلار که توسط گروه فوندی تأمین شده، اجرایی شده است.
۸ استارتآپی که در بالا معرفی شد در سال ۲۰۱۷ به عنوان برترین استارتآپها شناخته شدهاند که برخی در ابتدا و برخی در میانه راه به درآمدی میلیاردی دست پیدا کردهاند.
اکثر این استارتآپهایی که به عنوان برترینها در سال ۲۰۱۷ معرفی شدهاند، هیچ پشتوانه مالی دولتی نداشتهاند؛ این اتفاق مفهوم اصلی استارتآپ است که از صفر و بیهیچ پشتوانهای به رشد سریع و برقآسا دست پیدا کنیم. این روزها همین استارتآپهای عنوان شده با بزرگتر شدن و جذب مخاطبان زیاد تبدیل به یک بنگاه اقتصادی بزرگی شدهاند.
نکته مهمتری دیگر این است که این استارتآپها هر کدام در کشور خود اجرا شدهاند؛ یعنی در هر کشور دیگری نیز همین خلاقیتها و ایدهها میتواند باعث موفقیت و درآمدزایی شود.
بحث کسب و کارهای نوپا یا به عبارت جهانی استارتآپ، در ایران نسبت به جهان با رشد کندتری روبهرو است و شروع فعالیت استارتآپها در ایران را شاید در حدود دو سال بتوان تخمین زد. همین موضوع دلیل خوبی است که استارتآپها در کشور ما جای کار بسیاری دارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.