آغاز فصل همکاری فناورانه ایران و سوئیس

آغاز فصل همکاری فناورانه ایران و سوئیس با حضور هیأتی از بخش‌های مختلف فناوری و اقتصادی ایالت کانتون وود سوئیس در معاونت علمی و فناوری، همکاری‌های علمی و فناوری ایران و سوئیس گسترش می‌یابد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌مرتضی‌بی‌رنگ، قائم‌مقام در امور بین‌الملل و رییس مرکز تعاملات […]

آغاز فصل همکاری فناورانه ایران و سوئیس

با حضور هیأتی از بخش‌های مختلف فناوری و اقتصادی ایالت کانتون وود سوئیس در معاونت علمی و فناوری، همکاری‌های علمی و فناوری ایران و سوئیس گسترش می‌یابد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌مرتضی‌بی‌رنگ، قائم‌مقام در امور بین‌الملل و رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی در دیدار با هیأت سوئیسی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه فناوری، بیان کرد: در چند سال اخیر ایران از نظر فناوری‌های نوین و علوم جدید پیشرفت‌های قابل‌قبول و خوبی داشته است.

وی افزود: به‌طور مثال ایران در حوزه فناوری‌های نانو رشد خوبی داشته و در حال حاضر رتبه چهارم دنیا را به خود اختصاص داده است.

به گفته بی‌رنگ، در ایران حدود ۳هزار شرکت دانش بنیان فعال هستند و تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری نانو فعالیت و محصولات فناورانه تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی نیز بر بهبود وضعیت ایران در حوزه فناوری ‏های نوین تأکید دارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از این فعالیت‌ها و توسعه علمی در کشور حمایت می‌کند.

وی عنوان کرد: پارک فناوری پردیس قابلیت جذب سرمایه‌ها و شکل‏ دهی همکاری‌های بین‌المللی را دارد و ایجاد فضای همکاری بین پارک‌های علم و فناوری ایران و سوئیس می‌تواند در توسعه روابط علمی و فناورانه دو کشور تأثیر خوبی داشته باشد.

بی‌رنگ ادامه داد: با وجود ۲۰۰ شرکت فعال در پارک پردیس، می‌توان نسبت به برگزاری نشست‏‌های اقتصادی بین شرکت ‏های دانش‌بنیان ایرانی مستقر در پارک پردیس و کشور سوئیس در هر دو کشور اقدام کرد.

وی در خصوص نمونه ‏های موفق همکاری ‌های بین ‏المللی ایران، اظهار کرد: معاونت علمی در حال حاضر با فرهنگستان علوم چین همکاری خوبی دارد و در همین راستا نسبت به ایجاد صندوق راه ابریشم و پروژه دانشمندان جوان نیز بین دو کشور اقدام کرده است.

قائم‌مقام در امور بین‌الملل معاونت علمی تصریح کرد: ایران با کشور اتریش نیز در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی‌های تجدید‌پذیر، محیط‌زیست و قوای محرکه دارای همکاری‌های خوب و مؤثری است.

 

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی با ارایه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای ذیل کمیسیون مشترک دو کشور، عنوان کرد: با حمایت و تشکیل این کمیته می‌توانیم همکاری‌های فناورانه بین دو کشور را توسعه دهیم.