انتقال میلیارد‌ها دلار پول به یک جزیره توسط اپل

برای فرار مالیاتی صورت گرفت انتقال میلیارد‌ها دلار پول به یک جزیره توسط اپل اپل در سال ۲۰۱۳ برای فرار از پرداخت مبلغ قابل‌توجهی مالیات در ایرلند، میلیارد‌ها دلار پول را به جزیره کوچک جرسی متعلق به انگلیس منتقل کرد. به گزارش فارس، جزیره مذکور تقریباً به صورت خودمختار اداره می‌شود، اما دولت انگلیس نیز […]

برای فرار مالیاتی صورت گرفت

انتقال میلیارد‌ها دلار پول به یک جزیره توسط اپل

اپل در سال ۲۰۱۳ برای فرار از پرداخت مبلغ قابل‌توجهی مالیات در ایرلند، میلیارد‌ها دلار پول را به جزیره کوچک جرسی متعلق به انگلیس منتقل کرد.

به گزارش فارس، جزیره مذکور تقریباً به صورت خودمختار اداره می‌شود، اما دولت انگلیس نیز بر وضعیت آن نظارت دارد. این جزیره در جنوب آب‌های انگلیس واقع است.

اسناد مالی جدیداً افشا شده توسط نیویورک تایمز و بی‌بی‌سی نشان می‌دهد اپل برای این‌که درآمدهای میلیاردی خود را در اروپا حفظ کند و به دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا مالیات نپردازد، به روش‌های عجیب و غریبی متوسل شده و بعد از بررسی وضعیت چند نقطه در این قاره سرانجام تصمیم گرفته تا برای فرار مالیاتی پول‌های خود را به نقاطی مانند جزایر برمودا و جزایر Cayman هم منتقل کند.

اپل پس از افشای این اخبار مدعی شده از قوانین مالیاتی در آمریکا و کشورهای اروپایی تبعیت می‌کند و نقل و انتقالات یادشده منجر به کاهش پرداخت مالیات توسط این شرکت نشده است. اما طرف‌های اروپایی این ادعا‌ها را رد کرده و می‌گویند اپل بسیار کم‌تر از مبلغی که باید مالیات پرداخت می‌کند و باید این وضعیت تغییر کند.

تلاش اپل برای انتقال میلیارد‌ها پول از ایرلند به جزایر مذکور پس از آن رخ داد که کشورهای اروپایی به ایرلند به علت قوانین و ساختار مالیاتی سهل گیرانه آن اعتراض کردند.

 

از سوی دیگر کمیسیون اروپایی مدتی قبل پی برد که اپل در سال‌های گذشته تنها بین ۰٫۰۰۵ تا یک درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات در ایرلند پرداخته، این در حالی است که شرکت‌های مشابه اپل تا ۱۲٫۵ درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کرده‌اند. کشورهای اروپایی به شدت در تلاش هستند تا به این وضعیت خاتمه دهند.