کمک یک تریلیون دلاری اتوماسیون‌های IT به اقتصاد جهانی!

کمک یک تریلیون دلاری اتوماسیون‌های IT به اقتصاد جهانی! بررسی‌های مؤسسه جی‌پی‌مورگان نشان می‌دهد استفاده از فناوری‌های رباتیک و خدمات اتوماسیون در صنایع مختلف باعث افزایش ۱٫۱تریلیون دلاری تولید ناخالص جهانی ظرف یک دهه آینده خواهد شد. به گزارش مهر به نقل از بیزینس‌اینسایدر، گزارش این مؤسسه حاکی است فناوری بر نرخ رشد اقتصادی در […]

کمک یک تریلیون دلاری اتوماسیون‌های IT به اقتصاد جهانی!

بررسی‌های مؤسسه جی‌پی‌مورگان نشان می‌دهد استفاده از فناوری‌های رباتیک و خدمات اتوماسیون در صنایع مختلف باعث افزایش ۱٫۱تریلیون دلاری تولید ناخالص جهانی ظرف یک دهه آینده خواهد شد.

به گزارش مهر به نقل از بیزینس‌اینسایدر، گزارش این مؤسسه حاکی است فناوری بر نرخ رشد اقتصادی در کشورهای مختلف جهان تأثیر شگرفی گذاشته و باعث بازگشت سرمایه به شیوه‌های جذاب و تاکنون پیش‌بینی نشده گشته است.

خودکارسازی نیروی کار و جایگزین کردن ربات‌ها و دیگر محصولات خودران و بدون نیاز به کنترل انسان در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته و انتظار می‌رود ظرف ۱۵ سال آینده دیگر انسان‌ها در مشاغل ساده و روزمره به‌کار گرفته نشوند و ربات‌ها چنین وظایفی را برعهده بگیرند.

در گزارش جی‌پی‌مورگان تصریح شده پیشرفت‌های عرصه فناوری بر همه حوزه‌های اجتماعی تأثیرگذار بوده و بهره‌وری را به میزان چشمگیری افزایش داده است و این امر به نوبه خود به تقویت اقتصادهای جهانی می‌انجامد.

در ادامه این گزارش به تأثیرات مثبت هوش مصنوعی بر اقتصاد کشورهای مختلف هم اشاره شده و تأکید شده: کشور‌ها با استفاده از این فناوری‌های جدید می‌توانند بر چالش‌هایی همچون پیرشدن جمعیت غلبه کنند و از کند شدن نرخ رشد اقتصادی خود جلوگیری کنند.

 

براساس گزارش سال ۲۰۱۶ مجمع جهانی اقتصاد اتوماسیون مبتنی بر دستاوردهای فناوری تا سال ۲۰۲۰ به از دست رفتن ۵میلیون فرصت شغلی در ۱۵ کشور مهم توسعه‌یافته و در حال توسعه منجر می‌شود.