ادامه سیاست سکوت شورای رقابت در مقابل مزایده انحصاری VAS !

ادامه سیاست سکوت شورای رقابت در مقابل مزایده انحصاری VAS ! صدا و سیما تمامی قرارداد‌ها و مصوبات قبلی را کأن لم یکن اعلام کرد !! هر چند مدتی است شرکت‌های پرداخت و سازمان صدا و سیما برای تبلیغات با مشکلاتی مواجه‌اند اما شورای رقابت تاکنون سیاست سکوت را در این خصوص برگزیده است. به […]

ادامه سیاست سکوت شورای رقابت در مقابل مزایده انحصاری VAS !

صدا و سیما تمامی قرارداد‌ها و مصوبات قبلی را کأن لم یکن اعلام کرد !!

هر چند مدتی است شرکت‌های پرداخت و سازمان صدا و سیما برای تبلیغات با مشکلاتی مواجه‌اند اما شورای رقابت تاکنون سیاست سکوت را در این خصوص برگزیده است.

به گزارش ایبِنا، بحث شرکت‌های پرداخت و صدا و سیما بر سر واگذاری تبلیغات خدمات ارزش افزوده VAS به شرکت توسکا که از زیرمجموعه‌های شرکت همراه اول است از جمله مباحث مهم ماه‌های اخیر در میان شرکت‌های پرداختی است.

موضوعی که بحث و مذاکراتی فراوانی را از زمان طرح مشکل تاکنون به همراه داشته اما خاموش و دور از هیاهوی رسانه‌ای؛ شرکت‌های پرداخت نیز سعی دارند تا با مذاکره این مشکل خود را با اپراتور همراه اول و سازمان صدا و سیما حل و فصل کنند اما آن‌طور که از شواهد پیدا است، تاکنون نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

اما درباره شرح ماجرا و چرایی بروز چنین مشکلی باید گفت، پس از واگذاری تبلیغات خدمات ارزش افزوده VAS به شرکت توسکا از زیرمجموعه‌های شرکت همراه اول، سازمان صدا و سیما طی نامه‌ای به تمام مؤسسات و شرکت‌های طرف مشارکت خود اعلام کرد از ارجاع همه برنامه‌ها و طرح‌های مشارکتی در حوزه خدمات ارزش افزوده VAS و تمام سرویس‌های پیرامون آن به شرکت توسکا خبر داد و تمامی قرارداد‌ها و مصوبات قبلی از تاریخ ۲۶/۷/۹۶ را نیز کأن‌لم‌یکن اعلام کرد.

این در حالی بود که چند روز قبل از این در نامه‌ای دیگر که از سوی معاون منابع مالی سازمان صدا و سیما در این سازمان ابلاغ شد آمده بود به دلیل این‌که براساس مزایده طرح پروژه خدمات ارزش افزوده VAS به صورت سرویس‌های متنی، کدهای دستوری، صوتی، آهنگ انتظار، چند رسانه‌ای هرگونه مشارکتی از تاریخ ۱۵/۷/۹۶با صاحبان کالا و خدمات ممنوع است که به نظر کارشناسان صنعت پرداخت این حرکت سازمان صدا و سیما، موجب انحصار در فروش تبلیغات در صدا و سیما به عنوان رسانه ملی، خواهد شد.

به ما ارتباطی ندارد

میان اظهارنظرهای متفاوت شرکت‌های پرداخت و تلاش برای حل این موضوع محمدجوادآذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از عدم ارجاع این موضوع به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داده و گفته بود: گفته می‌شود واگذاری خدمات ارزش افزوده VAS به شرکتی که زیر مجموعه اپراتور همراه اول است ضد رقابتی است و در این مسأله به‌طور طبیعی باید شورای رقابت یا صدا و سیما ورود کند.

اما جهرمی در تازه‌‌ترین اظهار نظر خود درباره این موضوع از ارتباط نداشتن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و افزود: اخیراً درباره تبلیغات از سوی شرکت همراه اول و صدا و سیما گفته می‌شود انحصار ایجاد شده است.

وی ادامه‌داد: اما این موضوع ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد زیرا نه اپراتور همراه اول و نه سازمان صدا و سیما زیرمجموعه ما نیستند و در این موضوع باید شورای رقابت ورود کند.

سیاست سکوت

 

البته با بروز این مشکل، پیگیری‌ها از شورای رقابت برای پاسخگویی در این زمینه تاکنون به نتیجه نرسیده و شورای رقابت در این خصوص سیاست سکوت اختیار کرده است.