اختلاف غول‌های IT بر سر مزایده واگذاری برودکام!

اختلاف غول‌های IT بر سر مزایده واگذاری برودکام! اگرچه کوالکام پیشنهاد برودکام مبنی بر واگذاری سهام این شرکت را رد کرده است؛ اما به نظر می‌رسد که برودکام برای تصاحب این شرکت به هر اقدامی دست خواهد زد. بعد از رد پیشنهاد ۱۰۳ میلیارد دلاری برودکام مبنی بر تصاحب کوالکام، حال این شرکت روش خصمانه‌ای […]

اختلاف غول‌های IT بر سر مزایده واگذاری برودکام!

اگرچه کوالکام پیشنهاد برودکام مبنی بر واگذاری سهام این شرکت را رد کرده است؛ اما به نظر می‌رسد که برودکام برای تصاحب این شرکت به هر اقدامی دست خواهد زد.

بعد از رد پیشنهاد ۱۰۳ میلیارد دلاری برودکام مبنی بر تصاحب کوالکام، حال این شرکت روش خصمانه‌ای برای مزایده علیه کوالکام به‌کار گرفته است. در حال حاضر برودکام در تلاش است افراد جدیدی را جایگزین مدیران کوالکام کند که در انجام معاملات، راه دوستانه‌تری در پیش بگیرند.

گزارش‌های ام‌اس‌ان حاکی از آن هستند که شرکای کوالکام یعنی مایکروسافت و گوگل نیز با قرارداد جدید مخالف‌ هستند؛ زیرا این امر در وهله اول به نفع رقیب کوالکام یعنی اپل است و همچنین در سرمایه‌گذاری‌های ۵G تداخل ایجاد می‌کند.

طبق گزارش‌ها، برودکام در کاهش هزینه‌ها به جای سرمایه‌گذاری در فناوری جدید شهرت دارد؛ با این حساب این‌گونه به نظر می‌رسد که برای خرید کوالکام متحمل دریافت وام‌های کلانی شود. مایکروسافت و گوگل از همکاری با کوالکام، نسبت به کوالکامی که تحت سلطه برودکام قرار گرفته و به کام اپل است، منافع بیش‌تری عایدشان می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر کوالکام با اپل بر سر اختراعات و اتهامات رفتارهای ضد رقابتی، درگیری شدید قضایی دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که هر دو شرکت گوگل و مایکروسافت نگرانی خود را از بابت خرید سهام کوالکام ابراز کرده‌اند؛ اما از آنها خواسته شده است که نگرانی‌های خود را عمومی نکنند. کوالکام ارزیابی می‌کند که رقم پیشنهادی برودکام بابت هر سهم، ۷۰ دلار خواهد بود.

از آن‌جایی که احتمال دارد توسعه‌دهندگان تحت تأثیر نگرانی‌های به‌وجود‌آمده در صنعت قرار گیرند، برودکام با توسل به دولت ترامپ به آنها قول داده است که شرایط مساعدی برایشان فراهم سازد.

 

اخیراً مایکروسافت اعلام کرده است که رایانه‌های شخصی را به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز می‌کند و نیز قصد به‌کارگیری نسل‌های بعدی این چیپست را در آینده دارد.