تعویق طرح سؤال مجلس از وزیر ارتباطات

تعویق طرح سؤال مجلس از وزیر ارتباطات نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: پس از نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۴ سؤال ملی منطقه‌ای که قرار بود در ۲۱ آذرماه جاری در کمیسیون صنایع مطرح شود را یک ماه به تعویق انداختیم. سیدکمال‌الدین‌شهریاری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دلیل رعایت نشدن […]

تعویق طرح سؤال مجلس از وزیر ارتباطات

نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: پس از نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۴ سؤال ملی منطقه‌ای که قرار بود در ۲۱ آذرماه جاری در کمیسیون صنایع مطرح شود را یک ماه به تعویق انداختیم.

سیدکمال‌الدین‌شهریاری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دلیل رعایت نشدن برخی از قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌ها توسط شرکت ارتباطات سیار ایران در ارتباط با نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تجهیزات مخابراتی از جمله مواردی است که مقرر شده ظرف مدت این یک ماه تعیین تکلیف شود.

وی بیان‌کرد: اختلال پوشش اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در بیش‌تر نقاط شهری و روستایی از دیگر موارد پیگیری شده در این نشست است که مقرر شده بررسی لازم پیرامون آن صورت گیرد.

شهریاری یادآورشد: قطع تلفن ثابت کابلی برخی از مشترکان روستایی توسط شرکت مخابرات و اجرایی نشدن برخی از تعهدهای شرکت ایرانسل (برنامه‌های مصوب سال ۲۰۱۷) نیز از دیگر مواردی است که مقرر شده در این یک ماه بررسی و نتیجه آن به مجلس اعلام شود.

نماینده دشتی و تنگستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که پیگیری‌های وی و قول‌های مساعد وزیر پیشین ارتباطات تاکنون در دشتی و تنگستان به عمل نیامده است، افزود: پوشش بسیار ضعیف تلفن همراه اول و اینترنت در نقاط روستایی و برخی نقاط شهری و مشکلات ایجاد شده برای خطوط تلفن ثابت در بخش دلوار تنگستان از جمله مسایلی است که از مطالبات مردم دشتی و تنگستان است.

وی اضافه‌کرد: برای توسعه و افزایش آنتن‌دهی همراه اول به ۱۰ دستگاه بی‌تی‌اس در دشتی و تنگستان نیاز است و با اختصاص حدود ۱۰ میلیارد ریال می‌توان مشکل تلفن ثابت کابلی برای جمعیتی حدود ۴ هزار نفر در بخش دلوار و ۱۲ روستای حاشیه کوه مند را حل نمود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: مردم روستاهای کلل، شیخیان، زیارت ساحلی، کردوان، سرمک، دهوک، سهو، حناشور، وراوی، زایرعباسی، دهستان کبگان و بخش شنبه در شهرستان دشتی و روستاهای پشتکوه بیرمی و منطقه خاییز شامل گشی، بنیون، آشی، یخ، مخدان و مسیر جاده اهرم به کلمه، باغک، دهستان بوالخیر و بخش دلوار تنگستان از پوشش ضعیف موبایل شکایت دارند.

شهریاری گفت: امیدواریم از نشست خود با وزیر ارتباطات در تسریع در حل معضل پوشش تلفن همراه و توسعه شبکه کابلی در برخی نقاط دو شهرستان افزود: حل این مشکلات می‌تواند باعث توسعه خدمات دفاتر پست بانک روستایی، توسعه اینترنت، تلفن، فاکس و سایر وسایل ارتباطی در این دو شهرستان شود.

 

وی تأکیدکرد: در نشست با وزیر ارتباطات و با قول مساعد وی مقرر شد ظرف مدت یک ماه نتیجه اقدامات در این زمینه گزارش دهد و به همین دلیل تا زمان یاد شده طرح سؤال از وزیر ارتباطات به تعویق افتاد.