برگزاری مزایده طیف فرکانسی اینترنت نسل پنجم

در کره‌جنوبی محقق شد برگزاری مزایده طیف فرکانسی اینترنت نسل پنجم  کره‌جنوبی اعلام کرد که نسل پنجم اینترنت تلفن همراه (۵G) ماه مارس ۲۰۱۹ عرضه می‌شود و انتظار می‌رود که دسترسی به این نسل از اینترنت تا سال ۲۰۲۲ در سراسر این کشور فراگیر شود. به گزارش پایگاه خبری تیک؛ دولت کره‌جنوبی در ماه ژوئن […]

در کره‌جنوبی محقق شد

برگزاری مزایده طیف فرکانسی اینترنت نسل پنجم

 کره‌جنوبی اعلام کرد که نسل پنجم اینترنت تلفن همراه (۵G) ماه مارس ۲۰۱۹ عرضه می‌شود و انتظار می‌رود که دسترسی به این نسل از اینترنت تا سال ۲۰۲۲ در سراسر این کشور فراگیر شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک؛ دولت کره‌جنوبی در ماه ژوئن سال آینده میلادی، مزایده‌های نسل پنجم اینترنت تلفن همراه (۵G) را آغاز می‌کند و وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور اعلام کرده است که یک سال زودتر از اعلام قبلی، طیف ۳٫۵ گیگاهرتز و ۲۸ گیگاهرتز به مزایده خواهند رفت.

این کشور قصد دارد تا مارس ۲۰۱۹ این نسل از اینترنت را به مرحله تجاری‌سازی رسانده و تا سال ۲۰۲۲ دسترسی سراسری به نسل پنجم اینترنت تلفن همراه (۵G) را فراهم کند. شرکت‌های مخابراتی محلی در این کشور مانند SK Telecom، KT و LG Uplus به احتمال زیاد پس از مزایده به سرعت گسترش این نسل از شبکه همراه را آغاز خواهند کرد.

دولت کره‌جنوبی همچنین قصد دارد، طیف شبکه بی‌سیم برای استفاده در مترو را ارتقا دهد؛ اقدامی که سرعت اینترنت Wi-Fi متروی کره‌جنوبی را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد.

اپراتورهای مخابراتی این کشور از مدتی پیش کار خود را برای عرضه نسل پنجم اینترنت تلفن همراه (۵G) آغاز کرده‌اند، به‌طوری‌که در سپتامبر، SK Telecom اعلام کرد موفق به کاهش زمان تأخیر بین گوشی و ایستگاه پایه تا دو میلی‌ثانیه در شبکه ۴G LTE شده است. این اپراتور مخابراتی همچنین گفته است که قصد دارد این زمان را به کم‌تر از ۱ میلی‌ثانیه در شبکه ۵G برساند.

اپراتورهای SK Telecom و KT هم قصد دارند تا شبکه ۵G خود را در بازی‌های زمستانی که قرار است سال ۲۰۱۸ در شهر پیونگ‌چانگ کره‌جنوبی برگزار شود، عرضه کنند. LG Uplus و Huawei نیز آزمایش‌های میدانی نسل پنجم اینترنت تلفن همراه (۵G) را در یکی از مناطق سئول به پایان رسانده‌اند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G)، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارایه می‌شود.

کاهش مصرف انرژی هم معیاری است که در این نسل به آن توجه شده است و دستگاه‌های فرستنده و گیرنده اپراتور‌ها باید در ساعت کم‌مصرف به حالت صرفه‌جویی انرژی وارد شده و به سرعت فعال شوند. در نتیجه، امکان ارتباط به‌ صورت رسانه جاری در ساعات شلوغ از طریق تلفن همراه برای کاربران فراهم می‌شود.

 

گفتنی است؛ از فناوری ۵G به‌عنوان کلید «اینترنت اشیا» نیز یاد می‌شود. این نسل از اینترنت قرار است زمینه ارتباط پایدار تمام اشیا و دستگاه‌های پیرامون ما به اینترنت را مهیا کند.