مشکل اساسی استارت‌آپ‌ها؛ عدم وجود اسپانسر و سرمایه‌گذار

مدیر فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران مطرح کرد مشکل اساسی استارت‌آپ‌ها؛ عدم وجود اسپانسر و سرمایه‌گذار محمدطاهرفاضلی، مدیر فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران اظهارداشت: تمامی امور در بخش کسب و کارهای نوین توسط اتحادیه فضای مجازی انجام خواهد شد. راه‌های صدور مجوز برای شروع یک کسب و کار اینترنتی چیست؟ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ […]

مدیر فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران مطرح کرد

مشکل اساسی استارت‌آپ‌ها؛ عدم وجود اسپانسر و سرمایه‌گذار

محمدطاهرفاضلی، مدیر فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران اظهارداشت: تمامی امور در بخش کسب و کارهای نوین توسط اتحادیه فضای مجازی انجام خواهد شد.

راه‌های صدور مجوز برای شروع یک کسب و کار اینترنتی چیست؟ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدطاهرفاضلی مدیر کسب و کارهای نوین اتاق اصناف ایران در مورد صدور مجوز برای استارت‌آپ‌ها و همچنین کسب و کارهای نوپا اظهارداشت: اتحادیه فضای مجازی بعد از انجام انتخابات در مردادماه سال‌جاری، نزدیک به یک ماه است که شروع به فعالیت کرده است. اولین اقدام اتحادیه ایجاد یک ساختار مناسب برای ایجاد بخش استارت‌آپ‌هاست تا بتواند به صورت تخصصی به استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوین مجوز صادر کند.

او در ادامه با بیان این‌که تمامی امور در بخش کسب و کارهای نوین توسط اتحادیه فضای مجازی انجام خواهد شد، اظهار داشت: نظارت بر کسب و کارهای نوین، صدور مجوز و دیگر اقدامات مربوط به این بخش مربوط به اتحادیه فضای مجازی خواهد بود.

محمدطاهرفاضلی افزود: طبق صحبت‌هایی که با «‌ای نماد» شده است، استارت‌آپ‌ها برای گرفتن مجوز باید این نماد را نیز دریافت کنند. البته باید یک فرقی بین استارت‌آپ و کسب و کار نوین تعریف شود.

رییس اتحادیه کسب و کارهای نوین اتاق اصناف ایران در مورد فعالیت‌های استارت‌آپ‌ها در کشور گفت: این روز‌ها فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه کسب و کار اینترنتی شده است و خوشبختانه مردم خوش‌فکری در این حوزه داریم؛ هر چند مشکلات زیادی مثل عدم وجود اسپانسر و سرمایه‌گذار وجود دارد.

مدیر فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران ادامه‌داد: ایده‌های جالب و بسیار خوبی را در حوزه کسب و کارهای نوین دریافت می‌کنیم؛ متأسفانه با وجود ایده‌های بسیار زیاد، راه رسیدن به عمل را دوستان نمی‌دانند و با انتخاب اشتباه، بسیاری از این ایده‌ها می‌سوزند. البته با تحقیقات مناسب می‌توان این مشکل را حل کرد.

در گسترش کسب و کارهای نوین، برد با مصرف‌کننده است

مدیر کسب و کارهای نوین اتاق اصناف ایران با اشاره به این‌که استارت‌آپ‌هایی که این روز‌ها تبدیل به کسب و کار نوین شده است پیشرفت خوبی داشته‌اند، گفت: اکثر استارت‌آپ‌هایی که وجود دارد و به کسب و کار تبدیل شده‌اند. برای مصرف‌کننده بهترین بازدهی را داشته است؛ برای مثال تاکسی‌های اینترنتی هزینه مردم را بسیار کاهش داده است. نرخ ۲۰ هزارتومانی با وجود این استارت‌آپ‌ها به ۷تومان کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه فروشگاه‌های اینترنتی نیز برد اصلی با مصرف‌کننده است؛ چراکه مردم بیرون نمی‌روند، ترافیکی ایجاد نمی‌شود و در کل با هزینه کم‌تر خرید خود را انجام می‌دهند. در کل وجود کسب و کارهای اینترنتی و استارت‌آپ‌ها به سود مرد است و این یعنی برد اصلی در این حوزه با مصرف‌کننده است.

برخورد با فروشگاه‌های اینترنتی متخلف در حراج اینترنتی

 

فاضلی در پایان با اشاره به حراج‌های اینترنتی اظهارداشت: برخی از فروشگاه‌ها در حراج‌های اینترنتی قیمت قبل و پیش از حراج را تغییر دادند که با آنها برخورد شد. به همه کسب و کارهای نوین و فروشگاه‌های اینترنتی نیز متذکر شدیم در گام اول و قبل از حراج باید تمامی قیمت‌های قبل از حراج را برای اتحادیه ارسال کنند تا توسط کارشناسان مرتبط بررسی شود.