پایان عملیات اجرایی مناقصه کابل‌کشی زیر دریایی به طول ۱۰۹۰۰ کیلومتر!

پایان عملیات اجرایی مناقصه کابل‌کشی زیر دریایی به طول ۱۰۹۰۰ کیلومتر! کنسرسیوم NEC پایان عملیات کابل‌کشی زیردریایی دروازه آسیا-اقیانوسیه(APG) را اعلام کرده است. این کابل نوری زیردریایی توانایی انتقال ۵۴ ترابیت بر ثانیه را داشته و به طول ۱۰۹۰۰ کیلومتر بین چین، هنک‌کنگ، ژاپن، کره‌جنوبی، مالزی، تایوان، تایلند، ویتنام و سنگاپور کشیده شده است. به […]

پایان عملیات اجرایی مناقصه کابل‌کشی زیر دریایی به طول ۱۰۹۰۰ کیلومتر!

کنسرسیوم NEC پایان عملیات کابل‌کشی زیردریایی دروازه آسیا-اقیانوسیه(APG) را اعلام کرده است. این کابل نوری زیردریایی توانایی انتقال ۵۴ ترابیت بر ثانیه را داشته و به طول ۱۰۹۰۰ کیلومتر بین چین، هنک‌کنگ، ژاپن، کره‌جنوبی، مالزی، تایوان، تایلند، ویتنام و سنگاپور کشیده شده است.

به گزارش ایسنا، این کنسرسیوم از شرکت‌های چاینا تله‌کام، چاینایونیکام، چایناموبایل، NTT ژاپن، KT و LG Uplus کره‌جنوبی، کمپانی استارهاب سنگاپور، چونگ وای تله‌کام تایوان، CAT تایلند، GTC مالزی و Viettel و VNPT ویتنام تشکیل شده است.

شبکه فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی APG کرد تا بازار رو به رشد جنوب و جنوب‌شرق آسیا را از دست ندهد. بخش زیادی از کاربران فیس‌بوک در هند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، هنگ‌کنگ و سنگاپور هستند و مسابقه عجیبی برای توسعه خطوط فیبر نوری زیردریایی میان رقبا شکل‌ گرفته است.

شرکت مخابرات استرالیا (Telstra) برنده مناقصه خط فیبر نوری ۳۶ هزار کیلومتری است که چین، ژاپن، سنگاپور، کره‌جنوبی، تایوان، هنگ‌کنگ و فیلیپین را به هم وصل می‌کند و خرید شرکت Pacnet به مبلغ ۶۹۷ میلیون دلار در دسامبر ۲۰۱۴ بخشی از این پروژه بوده است.

براساس اطلاعات سایت شرکت ارتباطات زیرساخت، در اواخر سال گذشته یادداشت تفاهمی میان شرکت‌های Telstra استرالیا، تلکو سینگتل سنگاپور و شرکت SubPartners استرالیا برای توسعه شبکه کابل زیردریایی به نام APX-West به طول ۴۵۰۰ کیلومتر با دو کابل حداقل ۱۰ ترابیت بر ثانیه‌ای امضا شد تا سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری برسد.

در فروردین ماه سال‌جاری نیز خط زیردریایی Hawaiki بین استرالیا، نیوزیلند، هاوایی و سواحل غربی آمریکا به طول ۱۴ هزار کیلومتر با حجم ۳۰ ترابیت بر ثانیه تعریف شد که باید تا اواسط ۲۰۱۸ به بهره‌برداری برسد. همچنین در اوایل اردیبهشت‌ماه پروژه کابل نوری موسوم به دروازه خلیج بنگال (BBG) به طول ۸ هزار کیلومتر رونمایی شد که شامل ۳ خط فیبر نوری زیردریایی است که سنگاپور، مالزی، هند، سریلانکا، عمان و امارات متحده را به هم وصل خواهد کرد.

 

اخیراً نیز پروژه احداث کابل نوری موسوم به FASTER به طول ۱۰ هزار کیلومتر که ژاپن را به سواحل غربی آمریکا وصل می‌کند و با ۶ کابل فیبر نوری حداقل ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را منتقل خواهد کرد، آغاز شده است.