جزییات معافیت مالیاتی دانش‌بنیان‌ها در سال ۹۶

جزییات معافیت مالیاتی دانش‌بنیان‌ها در سال ۹۶ معاونت علمی فناوری رییس‌جمهور جزییات معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان را تشریح کرد. محمدصاحبکارخراسانی، رییس امور شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی فناوری رییس‌جمهور در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان اظهارکرد: هر ساله طی نامه‌ای اسامی شرکت‌هایی که معاف از مالیات هستند و به سازمان […]

جزییات معافیت مالیاتی دانش‌بنیان‌ها در سال ۹۶

معاونت علمی فناوری رییس‌جمهور جزییات معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان را تشریح کرد.

محمدصاحبکارخراسانی، رییس امور شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی فناوری رییس‌جمهور در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان اظهارکرد: هر ساله طی نامه‌ای اسامی شرکت‌هایی که معاف از مالیات هستند و به سازمان امور مالیاتی فرستاده می‌شود، براساس آن نامه شرکت‌هایی که معاف از پرداخت مالیات هستند، مشخص می‌شوند.

 وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر اسامی شرکت‌های معاف از مالیات سال ۹۵ ارسال شده است و این شرکت‌ها در حال بررسی هستند، گفت: در حال حاضر اسامی همه شرکت‌هایی که در سال ۹۵ معاف از مالیات بودند در حال بررسی است و همچنین لیست شرکت‌های معاف از مالیات سال ۹۶ هم در حال آماده شدن برای رفتن به سازمان امور مالیاتی است.

 رییس امور شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان‌کرد: اگر هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان در روند معافیت مالیاتی خود مشکل و شکایتی دارند، کافی است که این موضوع را به ما اطلاع دهند تا این مشکلشان حل شود.

شرکت‌هایی که توسط سازمان مالیاتی از لیست خط بخورند، معاف نمی‌شوند

 صاحبکار با اشاره به این موضوع که معاونت علمی و فناوری شکایت همه شرکت‌های دانش‌بنیان را بررسی می‌کند، گفت: شاید در لیستی که ما به سازمان امور مالیاتی ارایه داده‌ایم، شرکتی وجود داشته باشد که معافیت مالیاتی‌اش مورد قبول واقع نشود، در همین راستا آن شرکت از لیست معافیت خارج می‌شود، اما معاونت باز هم وارد عمل می‌شود و به آنان کمک می‌کند.

 

معاونت علمی فناوری رییس‌جمهور یادآورشد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به حذف نامشان از لیست معافیت مالیاتی سال ۹۶ اعتراض دارند، به معاونت مراجعه کنند تا مشکلشان حل شود.