بهبود فضای کسب و کار ایران با ظهور دانش‌بنیان‌ها

ستاری مطرح کرد بهبود فضای کسب و کار ایران با ظهور دانش‌بنیان‌ها معاون علمی فناوری رییس‌جمهور گفت: امروزه فضای کسب و کار با افزایش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهبود پیدا کرده است. سورناستاری، معاون علمی فناوری رییس‌جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهارکرد: خوشبختانه جهت‌گیری دانشگاه‌ها به سمت مراکز آموزش عالی نسل سوم و چهارم […]

ستاری مطرح کرد

بهبود فضای کسب و کار ایران با ظهور دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی فناوری رییس‌جمهور گفت: امروزه فضای کسب و کار با افزایش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهبود پیدا کرده است.

سورناستاری، معاون علمی فناوری رییس‌جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهارکرد: خوشبختانه جهت‌گیری دانشگاه‌ها به سمت مراکز آموزش عالی نسل سوم و چهارم تغییر کرده است و مدیریت جدید وزارت علوم همراه و همگام با طرح‌های فناورانه هستند.

وی ادامه‌داد: همدلی بین سازمان‌های مختلف یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌هایی است که باعث می‌شود اتفاقات خوبی در دانشگاه‌ها بیفتد و فضای کسب و کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های دانشگاهی که به وسیله جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی ایجاد کرده در کشور بهبود پیدا کند.

ضرورت تغییر زیست بوم در کشور

ستاری با بیان این‌که باید با وزارتخانه‌های مختلف در راستای کارآفرینی و بهبود اشتغال ارتباط بیش‌تری داشته باشیم، عنوان‌کرد: خوشبختانه امروزه قدم‌های مؤثری در اقتصاد برداشته شده است و اکوسیستم جدیدی را تجربه می‌کنیم و اتفاقات خوبی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان بازار محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی قیمت‌گذاری در حال رخ دادن است؛ همین استارت‌آپ‌های دانشگاهی زمانی به شرکت‌های نسل جدید در حوزه کار‌آفرینی در کشور تبدیل می‌شوند.

معاون علمی فناوری رییس‌جمهور تأکیدکرد: یکی از مسایل مهم زیست‌بوم است که باید تغییر کند و خوشبختانه امروزه سرمایه‌گذاری مالی به وسیله بخش خصوصی و بورس باید انجام و صنایع ما تغییر جهت دهند.

 

وی یادآورشد: با تغییر جهت صنایع ارزش افزوده بالایی به دست می‌آید که استفاده کم‌تر از منابع زیرزمینی باعث پیشرفت هر چه بیش‌تر کشور می‌شود.