همکاری میان دانشگاه‌های ایرانی و خارجی نیازی به مجوز دولت ندارد !

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل همکاری میان دانشگاه‌های ایرانی و خارجی نیازی به مجوز دولت ندارد ! قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از افزایش سطح همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های خارجی طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: هر ساله ۱۵ طرح علمی در قالب پروژه علمی جندی شاپور انجام شود؛ […]

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل

همکاری میان دانشگاه‌های ایرانی و خارجی نیازی به مجوز دولت ندارد !

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از افزایش سطح همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های خارجی طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: هر ساله ۱۵ طرح علمی در قالب پروژه علمی جندی شاپور انجام شود؛ در این طرح‌ها وزارت علوم حمایت خواهد کرد تا اساتید ایرانی بتوانند به راحتی در دانشگاه‌های خارج از کشور به انجام تحقیقات بپردازند.

به گزارش ایسنا، دکتر سالار آملی در نشست آغاز ۱۵۰ طرح آموزشی و پژوهشی مشترک بین‌المللی در سال ۱۳۹۶ که امروز سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد، به طرح‌های مشترک تحقیقاتی بین‌المللی علمی و آموزشی اشاره کرد و گفت: قصد داریم در این نشست به درک درستی از نحوه همکاری بین اساتید دانشگاهی و مسؤولین وزارت علوم برسیم، در حقیقت ما در حال ورود به همکاری‌های علمی مشترک بین‌المللی هستیم و در این زمینه نیازمند شنیدن نظر اساتید خواهیم بود.

وی در تشریح طرح‌های مشترک بین‌المللی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی برای سال آینده تدارک دیده شده است، اظهار کرد: مقرر شده هر ساله ۱۵ طرح علمی در قالب پروژه علمی جندی شاپور انجام شود؛ در این طرح‌ها حمایت از طرف وزارت علوم صورت می‌گیرد تا اساتید ایرانی بتوانند به راحتی در دانشگاه‌های خارج از کشور به انجام تحقیقات بپردازند.

سالار آملی با اشاره به اینکه در برخی از زمینه‌های همکاری میان دانشگاه‌های ایرانی و خارجی نیازی به مجوز دولت‌‌ها نیست، گفت: وزارت علوم تنها در دو موضوع دخالت می‌کند که یکی دوره‌های تحصیلی مشترک است و منجر به مدرک تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که توسط شورای گسترش وزارت علوم تأیید می‌شود، دیگری تأیید دانشجوی خارجی است که توسط وزارت علوم انجام خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه تحقیقات صرف دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ایرانی نیاز به مجوز وزارت علوم ندارد، اظهار کرد: اگر یک دانشجوی خارجی صرفاً برای تحقیقات به دانشگاهی ایرانی مراجعه کند که فعالیت‌های وی منجر به اخذ مدرک تحصیلی نمی‌شود، نیازی به مجوز وزارت علوم ندارد.

 

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه در عرض یک هفته حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر از کشورهای دیگر برای دوره آموزشی یا تحقیقات به ایران می‌آیند، گفت: باید برنامه‌های تدوین شده میان وزارت علوم و معاونت‌های بین‌الملل دانشگاه‌های کشور اجرا شود تا در یک چارچوب مشخص امکان همکاری‌های بیشتر میان دانشجو و دانشگاه‌های خارجی با بدنه وزارت علوم در کشور وجود داشته باشد.