تدوین مصوبه جدید برای کنترل تبلیغات مزاحم پیامکی

معاون وزیر ارتباطات خبر داد تدوین مصوبه جدید برای کنترل تبلیغات مزاحم پیامکی معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای کنترل فعالیت تبلیغات تلفنی گفت که در این مصوبه سازوکاری برای تبلیغات هوشمند کسب‌وکار‌ها در نظر گرفته شده است. حسین فلاح جوشقانی – رییس سازمان تنظیم مقررات […]

معاون وزیر ارتباطات خبر داد

تدوین مصوبه جدید برای کنترل تبلیغات مزاحم پیامکی

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای کنترل فعالیت تبلیغات تلفنی گفت که در این مصوبه سازوکاری برای تبلیغات هوشمند کسب‌وکار‌ها در نظر گرفته شده است.

حسین فلاح جوشقانی – رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که دستور داده‌ شد تا همه مزاحمت‌های تلفنی تبلیغاتی که توسط برخی از شهروندان گزارش شده، مورد پیگیری قرار بگیرند، اظهار کرد: هیچ‌گونه مزاحمت‌های تبلیغاتی برای شهروندان چه در قالب پیامک و یا تلفنی و این‌که برروی نوار پاسخگو، اینترنت را تبلیغ کنند، به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست؛ این موضوع را بررسی می‌کنیم و اگر اپراتوری این کار را انجام داده باشد، آن سرشماره قطع خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که راهکاری که قبلا برای گزارش شماره‌های تبلیغاتی به شهروندان اعلام شد، قطعی نبود، گفت: برای پاسخگویی به شکایات شهروندان از پیامک‌های تبلیغاتی، سامانه‌ای با شماره #۸۰۰* راه‌اندازی کردیم تا درصورت درخواست مردم، سرشماره‌هایی را که پیامک‌های تبلیغاتی انبوه می‌فرستادند، متوقف کنیم. با این حال برخی از اینها به سمت استفاده از سیم‌کارت‌های خصوصی رفتند تا از آن طریق پیامک انبوه ارسال کنند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره توضیح داد: اپراتور براساس قراردادی که برروی آن سرشماره‌ها منعقد کرده بود، اجازه فعالیت می‌داد، در نتیجه با بسته شدن سرشماره‌های مذکور و استفاده از سیم‌کارت‌های شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی، ما یک راهکار موقت ارایه داده‌ایم که طبق آن، اگر کسی مزاحمت ایجاد کند و شکایتش از یک حدی بیشتر باشد، سیستم پیامک آن شماره (شخصی) قطع خواهد شد.

فلاح جوشقانی با اشاره به مصوبه‌ای که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال تدوین است اظهار کرد: در این مصوبه که طی دو ماه آینده اجرایی خواهد شد، اپراتور‌ها موظف می‌شوند چه در مورد سرشماره‌ها و چه شماره‌های شخصی، سامانه‌ای راه‌اندازی کنند تا شهروندان با ورود به آن، بتوانند نوع پیامکی را که نیاز دارند انتخاب کنند.

 

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که با این مصوبه جدید دیگر مسأله مزاحمت‌های تبلیغاتی برطرف می‌شود، گفت: ما براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مشغول نوشتن ضوابطی هستیم تا بتوانیم یکسری شماره‌های شخصی را حتی بدون شکایت هم ببندیم. برای مثال اگر بررسی کنیم که رفتار یک مشترک به صورتی است که پیامک تبلیغاتی بسیاری می‌فرستد یا مکالمه صوتی ندارد، بنابراین می‌توانیم تشخیص دهیم که این خط در جهت اهداف تبلیغاتی فعالیت می‌کند.