ماجرای سوءاستفاده از اطلاعات کاربران در پیام‌رسان «بله»!

ماجرای سوءاستفاده از اطلاعات کاربران در پیام‌رسان «بله»! با انتشار فایل تصویری از سوءاستفاده پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران موبایل، بانک ملی واکنش نشان داد اما وسعت این انتشار به اندازه‌ای بود که پای مرکز ماهر را هم وسط کشید. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ در پی انتشار وسیع ادعایی در یک فایل تصویری مبنی […]

ماجرای سوءاستفاده از اطلاعات کاربران در پیام‌رسان «بله»!

با انتشار فایل تصویری از سوءاستفاده پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران موبایل، بانک ملی واکنش نشان داد اما وسعت این انتشار به اندازه‌ای بود که پای مرکز ماهر را هم وسط کشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ در پی انتشار وسیع ادعایی در یک فایل تصویری مبنی بر سوءاستفاده اپلیکیشن پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران که صرفاً با استناد به مجوزهای دسترسی اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، ماهر اطلاعیه‌ای داد.

گفته شده است که این‌گونه اظهارنظر نسبت به امنیت اپلیکیشن‌ها فاقد هرگونه اعتبار است؛ مجوزهای برنامه‌های اندرویدی تابع قابلیت‌های پیاده‌سازی شده و تنظیمات برنامه‌نویس هستند.

در ادامه اطلاعیه آمده است که در واقع برای ارایه هر قابلیتی ممکن است نیاز به فعالسازی مجوز‌هایی در برنامه باشد؛ یک بررسی ساده درباره سایر اپلیکیشنهای داخلی و خارجی نیز نشان خواهد داد هر یک دارای مجوزهای گوناگون هستند.

طی چند روز اخیر شاهد انتشار وسیع یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی درباره اپلیکیشن پیام‌رسان «بله» بودیم که در آن فردی پشت دخل یک مغازه نشسته و اطلاعات بی‌اساسی درباره این اپلیکشن می‌داد.

همچنین لازم به توضیح است که در ویدیوی منتشر شده حتی تعریف و توضیح برخی از مجوز‌ها نیز کاملاً اشتباه است. به‌طور کلی اظهار نظر در خصوص امنیت هر اپلیکیشنی نیازمند بررسی در فضای فنی‌ و تخصصی است.

 

وسعت انتشار این ویدیو به اندازه‌ای بود که واکنش بانک ملی ایران را نیز به دنبال داشت و اعلام کرد: این کلیپ اخیراً در فضای مجازی به قصد تخریب سرویس مذکور و تشویش اذهان برخلاف حقیقت منتشر شده است؛ دسترسی به اطلاعات کاربران در سرویس «بله» همانند سایر پیام‌رسانهای موجود، محدود به همان مورد خاصی است که کاربر صرفاً در زمان استفاده اجازه آن را صادر می‌کند.