اینترنت ماهواره‌ای؛ تحقق یک رویا

اینترنت ماهواره‌ای؛ تحقق یک رویا نخستین گام کمپانی فضایی ایلان ماسک برای ارایه اینترنت ارزان ماهواره‌ای با پرتاب موفقیت‌آمیز دو ماهواره آزمایشی استارلینک به فضا، برداشته شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ کمپانی اسپیس‌اکس با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌های اینترنتی به مدار زمین یک گام به ارایه اینترنت پرسرعت همگانی از طریق ماهواره‌ها نزدیکتر شد. دو […]

اینترنت ماهواره‌ای؛ تحقق یک رویا

نخستین گام کمپانی فضایی ایلان ماسک برای ارایه اینترنت ارزان ماهواره‌ای با پرتاب موفقیت‌آمیز دو ماهواره آزمایشی استارلینک به فضا، برداشته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ کمپانی اسپیس‌اکس با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌های اینترنتی به مدار زمین یک گام به ارایه اینترنت پرسرعت همگانی از طریق ماهواره‌ها نزدیکتر شد.

دو ماهواره آزمایشی «استارلینک» این شرکت با موشک فالکون۹ به مدار پایینی زمین فرستاده شد.

این کمپانی فضایی زیر نظر ایلان‌ماسک از مدت‌ها پیش مشغول برنامه‌ریزی برای ارسال این ماهواره‌ها به مدار زمین بوده و ماهواره‌های آزمایشی Starlink به تست سیستم اسپیس‌اکس برای مخابره اینترنت به زمین خواهند پرداخت.

موشک فالکون۹ این شرکت که از مرکز فضایی وندربرگ به فضا پرتاب شد، یک ماهواره نظامی اسپانیا را به همراه دو ماهواره دیگر که به‌طور نمادین «تَن‌تَن‌آ» و «تَن‌تَن‌ب» نام‌گذاری شده‌اند با موفقیت در مدار زمین قرارداد.

یکی دیگر از اهداف این پرتاب، اقدام برای تأمین اینترنت ارزان قیمت است؛ این دو ماهواره بخشی از هزاران ماهواره‌هایی هستند که ایلان‌ماسک قصد دارد برای کشور‌هایی که دسترسی مناسبی به اینترنت پرسرعت ندارند در مدار زمین قرار دهد.

 

در حالی که سرویسهای اینترنت ماهواره‌ای معمولاً بسیار گران‌قیمت هستند و از مشکلاتی در تأخیر رنج می‌برند اما با بهره‌گیری از چندین هزار ماهواره کوچک‌تر (یا به صورت دقیقتر ۱۲هزار ماهواره)، اسپیس‌اکس می‌خواهد مشکلات به وجود آمده به خاطر فاصله این ماهواره‌ها از زمین را برطرف کرده و سرویس ارزان قیمت‌تر و سریعتری در اختیار مردم بگذارد.