تکذیب ادعای سوء‌استفاده پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران

مرکز ماهر اعلام کرد تکذیب ادعای سوء‌استفاده پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران به دنبال انتشار ادعایی در خصوص سوء‌استفاده اپلیکیشن پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران در قالب یک فایل تصویری، مرکز ماهر این ادعا را رد کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) در خصوص ادعای سوءاستفاده‌ اپلیکیشن پیام‌رسان […]

مرکز ماهر اعلام کرد

تکذیب ادعای سوء‌استفاده پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران

به دنبال انتشار ادعایی در خصوص سوء‌استفاده اپلیکیشن پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران در قالب یک فایل تصویری، مرکز ماهر این ادعا را رد کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) در خصوص ادعای سوءاستفاده‌ اپلیکیشن پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران توضیح داد.

این مرکز اعلام کرد: در پی انتشار وسیع ادعایی در یک فایل تصویری در خصوص سوءاستفاده اپلیکیشن پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران که صرفاً با استناد به مجوزهای دسترسی اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، به اطلاع می‌رساند، اینگونه اظهارنظر نسبت به امنیت اپلیکیشن‌‌ها فاقد هرگونه اعتبار است.

مجوزهای برنامه‌های اندرویدی تابع قابلیت‌های پیاده‌سازی شده و تنظیمات برنامه‌نویس هستند.

در واقع برای ارایه هر قابلیتی ممکن است نیاز به فعالسازی مجوزهایی در برنامه باشد. یک بررسی ساده در خصوص سایر اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی نیز نشان خواهد داد هر یک دارای مجوزهای گوناگون هستند.

همچنین لازم به توضیح است که در ویدیوی منتشر شده حتی تعریف و توضیح برخی از مجوز‌ها نیز کاملاً اشتباه است.

 

به‌طورکلی اظهارنظر در خصوص امنیت هر اپلیکیشنی نیازمند بررسی در فضای فنی‌ و تخصصی است.