ساخت سیستم هشدار قند خون از دور توسط استارت‌آپی‌‌ها

ساخت سیستم هشدار قند خون از دور توسط استارت‌آپی‌‌ها سرپرست مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم گفت: بنا داریم نیازهای دیابتی‌ها خصوصاً کودکان را در زمینه اعلام هشدار قندخون با ایده‌های استارت‌آپی رفع کنیم. دکتر عطاا…پورعباسی در گفت‌و‌گو با مهر اظهارکرد: در مرکز ایده پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم […]

ساخت سیستم هشدار قند خون از دور توسط استارت‌آپی‌‌ها

سرپرست مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم گفت: بنا داریم نیازهای دیابتی‌ها خصوصاً کودکان را در زمینه اعلام هشدار قندخون با ایده‌های استارت‌آپی رفع کنیم.

دکتر عطاا…پورعباسی در گفت‌و‌گو با مهر اظهارکرد: در مرکز ایده پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران طی یک پروژه نیازهای کوتاه‌مدت و بلندمدت دیابتی‌ها خصوصاً کودکان را ارزیابی کردیم که برای ارتقای کیفیت زندگیشان به چه چیزهایی نیاز دارند.

وی با بیان این‌که این پروژه تحت عنوان «مخترع سلام» بود، افزود: طی آن ۱۲نیاز بیماران استخراج شد که می‌بایست برای آنها راهکارهایی پیشنهاد می‌شد از این رو تصمیم به برگزاری یک استارت‌آپ تحت عنوان طراحی و ساخت سامانه‌های اعلام هشدار قندخون گرفتیم.

وی با بیان این‌که این استارت‌آپ یک استارت‌آپ دانشجویی است و دانشجویان دانشگاه‌های تهران می‌توانند در قالب یک تیم در این برنامه شرکت کنند، اظهارکرد: این استارت‌آپ با عنوان «استارت‌آپی‌ها به دیابتی‌ها حمله کنید» است.

به گفته پورعباسی، امیدوار هستیم با برگزاری این استارت‌آپ سامانه‌ای برای اعلام هشدار قند خون کودکان و بزرگسالان طراحی و ساخته شود.

وی خاطرنشان‌کرد: فراخوان شرکت در این رویداد ۳۱فروردین‌ماه است و بعد از داوری طرح‌هایی که انتخاب می‌شوند ۶تا۹ماه فرصت دارند در پژوهشگاه غدد و متابولیسم با حمایت‌های آموزشی و آزمایشگاهی ایده خود را تبدیل به محصول اولیه کنند.

سرپرست مرکز ایده پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با بیان این‌که آذرماه سال۹۷ طرح‌های نهایی به سرمایه‌گذاران معرفی خواهند شد، عنوان‌کرد: در انتهای دوره طرح‌ها ارایه می‌شوند تا با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران طرح‌ها به تولید برسند و نیاز افراد مبتلا به دیابت مرتفع شود.

 

وی افزود: محدودیتی در تعداد طرح‌های برنده نداریم و هر کدام قابلیت سرمایه‌گذاری داشته باشند، حمایت می‌شوند.