اصلاح قرارداد اساتید برای ورود مدرسان جوان

رییس دانشگاه آزاد اعلام کرد اصلاح قرارداد اساتید برای ورود مدرسان جوان رییس دانشگاه آزاد با تشریح جزییات لغو قرارداد با برخی اساتید گفت: آنها که بدون مجوز دانشگاه مبدأ در دانشگاه آزاد فعالیت می‌کنند، باید حقوقی که دریافت کرده‌اند را به خزانه دولت بازگردانند. به گزارش مهر، فرهادرهبر در حاشیه نشست معاونان فرهنگی واحدهای […]

رییس دانشگاه آزاد اعلام کرد

اصلاح قرارداد اساتید برای ورود مدرسان جوان

رییس دانشگاه آزاد با تشریح جزییات لغو قرارداد با برخی اساتید گفت: آنها که بدون مجوز دانشگاه مبدأ در دانشگاه آزاد فعالیت می‌کنند، باید حقوقی که دریافت کرده‌اند را به خزانه دولت بازگردانند.

به گزارش مهر، فرهادرهبر در حاشیه نشست معاونان فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر و تحولات میان اعضای هیأت علمی این دانشگاه طی روزهای اخیر گفت: این‌که فردی از دو جا حقوق بگیرد غیرقانونی است. کرسی‌های کار ما محدود است و اگر کسی بخواهد چند کرسی را اشغال کند، نمی‌توانیم جوانان جویای کار را مشغول به‌کار کنیم.

وی افزود: تعدادی از اعضای هیأت علمی به صورت نیمه‌وقت و تعدادی نیز به صورت حق‌التدریس با این دانشگاه همکاری می‌کنند.

فرهادرهبر گفت: با توجه به افزایش اعضای هیأت علمی وابسته و کاهش جمعیت دانشجویی، تصمیم گرفتیم اصلاح ساختار در اعضای هیأت علمی را در دستور کار قرار دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اظهارداشت: تعداد قابل توجهی از اساتید داریم که در دانشگاه‌های دولتی به عنوان استاد تمام‌وقت هستند و در این دانشگاه به صورت نیمه‌وقت کار می‌کنند. همچنین برخی از این افراد هم در دانشگاه‌های دولتی و هم در دانشگاه آزاد استخدام می‌شوند و حتی در برخی واحد‌ها نیز حق‌التدریس دارند.

وی تأکیدکرد: ما در آموزش عالی دچار یک درهم‌ریختگی شده‌ایم.

رییس دانشگاه آزاد گفت: ۲۰هزار فارغ‌التحصیل دکترای بیکار داریم و ۴۷هزار دانشجوی دکترا. بنابراین وقتی یک نفر در دو جا استخدام است و حق‌التدریس نیز انجام می‌دهد چطور باید انتظار داشته باشیم که فارغ‌التحصیلان شغل پیدا کنند.

 

رییس دانشگاه آزاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که قراردادهای اساتید این دانشگاه لغو شده است، گفت: نگویید لغو، ما اصلاح ساختار می‌کنیم. یک عضو هیأت علمی اگر از دانشگاه مبدأ خود اجازه گرفته باشد، می‌تواند در دانشگاه آزاد به صورت حق‌التدریس فعالیت کند اما اگر اجازه ندارد، نمی‌تواند این کار را انجام دهد.