ورشکستی کامل کارخانه مخابرات راه‏ دور ایران

وزیر ارتباطات اعلام کرد ورشکستی کامل کارخانه مخابرات راه‏ دور ایران محمدجوادآذری‌جهرمی گفت: کارخانه صنایع مخابراتی راه دور کاملاً ورشکست و تعطیل شده است و عملاً می‌توان گفت این کارخانه دیگر هیچ‌گونه فعالیتی ندارد. به گزارش ایلنا، محمدجوادآذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت کارخانه مخابرات راه‌دور ایران (ITI) به عنوان یکی از کارخانه‌های […]

وزیر ارتباطات اعلام کرد

ورشکستی کامل کارخانه مخابرات راه‏ دور ایران

محمدجوادآذری‌جهرمی گفت: کارخانه صنایع مخابراتی راه دور کاملاً ورشکست و تعطیل شده است و عملاً می‌توان گفت این کارخانه دیگر هیچ‌گونه فعالیتی ندارد.

به گزارش ایلنا، محمدجوادآذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت کارخانه مخابرات راه‌دور ایران (ITI) به عنوان یکی از کارخانه‌های قدیمی و بزرگ حوزه مخابرات گفت: این علاقه وجود داشت که این کارخانه احیا شود اما به این دلیل که کارخانه مخابرات راه‌دور ایران در اختیار بخش خصوصی بود، احیای این کارخانه انجام نشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که کارخانه ITMC با حمایت دولت جان دوباره‌ای گرفته است، گفت: کارخانه ITMC از شرکت کارخانه‌های مخابراتی ایران یکی از نمادهای مهم کشور است که در آستانه ورشکستگی بود اما با حمایت دولت، بخش بزرگی از بدهی‌های این کارخانه بخشیده شد و بدهی‌های این کارخانه قسط‌بندی شده است.

آذری‌جهرمی افزود: علاوه بر احیای کارخانه ITMC، فرایند بازنگری در خط تولید این کارخانه انجام شده است تا به تولید محصولات مورد نیاز در کشور و دارای بازار اقدام کند.

وی تأکید کرد: یکی از بخش‌های کارخانه ITMC، خط تولید سنسورهای هوشمند برای مدیریت شهری هوشمند است که از جمله تجهیزات اساسی در شهر هوشمند به شمار می‌رود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: به سندیکای مخابرات ابلاغ شده است که یکی از حوزه‌هایی که باید به صورت پررنگ در آن نقش داشته و فعالیت داشته باشند، تأمین تجهیزات و سنسورهای بخش شهر هوشمند محسوب می‌شود که از اهمیت بالای اقتصادی برخوردار است.

 توزیع عادلانه داده‌های اطلاعاتی مانع ایجاد رانت می‌شود

 در ادامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آزادسازی داده‌های اطلاعاتی و توزیع عادلانه آنها بین کسب و کارهای نوپا را مانع ایجاد رانت اطلاعاتی و عاملی در توسعه کسب و کار‌‌ها دانست.

آذری‌جهرمی افزود: یکی از بحث‌هایی که در بخش حکمرانی هوشمند شهری مطرح می‌شود، این است که منابع اطلاعاتی که در نزد حاکمیت قرار دارد، برای ارایه خدمات در اختیار کسب و کار‌‌ها به صورت عادلانه و بدون تبعیض قرار گیرد تا آنها بتوانند با استفاده از فضای اطلاعاتی ایجاد شده، خدمات شهری خود را توسعه دهند.

وی ادامه داد: چنانچه این بانک‌های اطلاعاتی و مقرراتی که باید در دسترس عموم قرار بگیرد، آزادسازی نشوند، فضای شکل‌گیری کسب و کار‌‌ها رانتی می‌شود که مطلوب نیست.

عضو هیأت دولت خاطرنشان ساخت: البته تلاش برای آزادسازی این منابع اطلاعاتی نیازمند برنامه‌ریزی جدی در حوزه سازمان‌های مختلف است تا کسب و کار‌‌ها با استفاده از ظرفیت این اطلاعات به فضای مناسبی دست یابند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین کنفرانس تهران هوشمند، بر آزاد‌سازی کلان داده‌ها به عنوان یکی از الزام‌های توسعه شهر هوشمند تأکید کرد.