شناسایی حفره امنیتی خطرناک در شبکه‌های نسل چهارم همراه

شناسایی حفره امنیتی خطرناک در شبکه‌های نسل چهارم همراه محققان دانشگاه آیووا از شناسایی آسیب‌پذیری‌های جدید در فناوری نسل چهارم مخابراتی ال‌تی‌ای خبر داده‌اند که باعث نمایش پیام هشدار اشتباه و ناخواسته می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از یاهونیوز، حفره امنیتی مذکور مربوط به پروتکل ال‌تی‌ای بوده و به مهاجمان امکان می‌دهد تا ۱۰نوع […]

شناسایی حفره امنیتی خطرناک در شبکه‌های نسل چهارم همراه

محققان دانشگاه آیووا از شناسایی آسیب‌پذیری‌های جدید در فناوری نسل چهارم مخابراتی ال‌تی‌ای خبر داده‌اند که باعث نمایش پیام هشدار اشتباه و ناخواسته می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از یاهونیوز، حفره امنیتی مذکور مربوط به پروتکل ال‌تی‌ای بوده و به مهاجمان امکان می‌دهد تا ۱۰نوع حمله خطرناک جدی صورت دهند. از جمله این حملات می‌توان به جاسوسی از تماس‌های کاربران و همین طور پیام‌های ارسالی آنها اشاره کرد.

برخی دیگر از انواع این جاسوسی عبارتند از ردگیری موقعیت کاربران، خاموش کردن ناخواسته گوشی کاربران و در نهایت ارسال پیام‌های هشدار ناخواسته و اشتباه. مهاجمان می‌توانند اقدامات خطرناک دیگری مانند متصل کردن گوشی یا لپ‌تاپ مدنظر خود را به شبکه تلفن همراه نیز انجام دهند یا ارتباطات برقرار شده را حفظ کنند.

هکر‌‌ها با سوءاستفاده از این آسیب پذیری همچنین می‌توانند امنیت شبکه‌های تلفن همراه را به خطر بیندازند و داده‌های متنوعی را سرقت کنند. این حفره‌های تازه شناسایی شده به‌طور عملی قابل سوءاستفاده بوده و بر روی ۸ سیم‌کارت از ۱۰ سیم‌کارت متعلق به اپراتورهای مختلف آمریکایی با موفقیت مورد آزمون قرار گرفته‌اند. بررسی‌ها برای یافتن راه‌حلی برای این مشکل ادامه دارد.