رشد ۹۳درصدی واردات رسمی تلفن همراه

رجیستری به نتیجه رسید رشد ۹۳درصدی واردات رسمی تلفن همراه مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با موفقیت‌آمیز مطرح کردن اجرای رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، گفت: واردات این کالا در فاصله مهر تا هشتم اسفندماه سال‌جاری با ۹۳درصد رشد به نسبت سال گذشته مواجه شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ […]

رجیستری به نتیجه رسید

رشد ۹۳درصدی واردات رسمی تلفن همراه

مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با موفقیت‌آمیز مطرح کردن اجرای رجیستری گوشیهای تلفن همراه، گفت: واردات این کالا در فاصله مهر تا هشتم اسفندماه سال‌جاری با ۹۳درصد رشد به نسبت سال گذشته مواجه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ طرح ملی رجیستری گوشیهای تلفن همراه از مهر ماه سال‌جاری به مرحله اجرای پایلوت گذاشته و بعد از حدود دو ماه پایش شبکه، وارد اجرای قطعی شد.

این طرح برای مقابله با واردات غیرقانونی یا به عبارتی قاچاق این کالای ضروری به کشور وارد مرحله اجرا شد تا بتواند از حق و حقوق گمرکی دولت که سالانه بخش زیادی از آن توسط قاچاق این بخش از دست می‌رفت، صیانت کند.

حال با گذشت بیش از ۵ماه از اجرای این طرح، حمیدرضادهقانی‌نیا با بیان این‌که بازار قاچاق تلفن همراه به کشور متحول شده است، اظهارکرد: مجموع ارزش واردات این کالا در فاصله بین مهر تا هشتم اسفند سال گذشته ۴۴۰۰میلیاردریال بود که امسال با اجرای رجیستری در این بازه زمانی، به ۹۶۰۰میلیاردریال رسید.

مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این میزان واردات حاکی از رشد قابل توجه درآمدهای گمرکی از محل اجرای رجیستری گوشیهای تلفن همراه و به نوعی تأییدی بر اجرای موفقیت‌آمیز این طرح است.