قهر صادرکنندگان نرم‌افزار از حضور در جشنواره ملی فاوا!

یک مقام مسؤول خبر داد قهر صادرکنندگان نرم‌افزار از حضور در جشنواره ملی فاوا! عضو کمیته سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) از دریافت ۲۷۰تقاضای شرکت‌های حوزه ICT و عدم تمایل صادرکنندگان نرم‌افزار برای حضور در این جشنواره خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت ارتباطات، فرامرزرستگار با اشاره به […]

یک مقام مسؤول خبر داد

قهر صادرکنندگان نرم‌افزار از حضور در جشنواره ملی فاوا!

عضو کمیته سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) از دریافت ۲۷۰تقاضای شرکت‌های حوزه ICT و عدم تمایل صادرکنندگان نرم‌افزار برای حضور در این جشنواره خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت ارتباطات، فرامرزرستگار با اشاره به تشکیل کمیته سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره فاوا در آذرماه سال‌جاری گفت: در این کمیته محورهای مختلف جشنواره در قالب ۵ کارگروه کسب وکارهای نوآورانه، استارت‌آپ‌ها، دستگاه برتر در دولت الکترونیک، صادرات محصولات دانش‌بنیان و کارگروه پژوهش‌های منتهی به فناوری مشخص شدند.

وی ادامه‌داد: با شروع فعالیت کارگروه‌ها، هر کدام از این کارگروه‌ها شاخص‌های ارزیابی خود را تعیین کردند و در کمیته سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره فاوا با تغییراتی به تصویب رسید.

رستگار با اشاره به این‌که حدود ۲۷۰‌طرح به هفتمین جشنواره فاوا ارسال شد، گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره فاوا از ۲۰ تا ۱۵۰طرح برای کارگروه‌های مختلف ارسال کردند که بیش‌ترین آنها مربوط به‌کارگروه دستگاه برتر در حوزه دولت الکترونیک است.

مسؤول کارگروه صادرات دانش‌بنیان در هفتمین جشنواره فاوا با اشاره به این‌که در این کارگروه هزار امتیاز برای ارزیابی شرکت‌ها در نظر گرفته شد، خاطرنشان‌کرد: این هزار امتیاز به شاخص‌های درآمد ارزی در سال‌های۹۵ و رشد آن نسبت به سال‌۹۴ و در حوزه کیفیت کالا و شرکت نیز ۶شاخص تعهد مدیریتی، دانش فنی، ظرفیت تولید، ثبت محصول، مهارت‌های مدیریتی و گواهینامه‌ها و جوایز دریافتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به این‌که تمام طرح‌های ارسالی در حوزه صادرات مربوط به مخابرات است، افزود: البته شرکت‌های نرم‌افزاری صادرات مناسبی به خارج کشور دارند اما به دلیل عدم ارزش‌گذاری مناسب نرم‌افزار در کشور و نبود شفافیت در حقوق گمرکی و مالیات، صادرکنندگان نرم‌افزار تمایلی برای شرکت در جشنواره نداشتند.

رستگار با تأکید به این‌که در حال حاضر هیچ آمار مشخصی از میزان صادرات نرم‌افزار وجود ندارد، اظهارکرد: اگر بخواهیم صادرات نرم افزار رونق داشته باشد باید حقوق معنوی تولیدکنندگان نرم‌افزار تعیین تکلیف شده و با تصویب مقرراتی صادرات نرم‌افزار از مبادی رسمی انجام شود.