شکایت بلک‌بری از غول‌های شبکه‌های اجتماعی‌!

شکایت بلک‌بری از غول‌های شبکه‌های اجتماعی‌! شرکت کانادایی بلک‌بری رسماً از اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌اپ به دلیل سرقت حق امتیاز و اختراعاتش شکایت کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت phonearena، شرکت بلک‌بری در این شکایت مدعی شده است که شرکت مادر فیس‌بوک که اپلیکیشن‌های اینستاگرام و واتس‌اپ را هم در اختیار دارد، از […]

شکایت بلک‌بری از غول‌های شبکه‌های اجتماعی‌!

شرکت کانادایی بلک‌بری رسماً از اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌اپ به دلیل سرقت حق امتیاز و اختراعاتش شکایت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت phonearena، شرکت بلک‌بری در این شکایت مدعی شده است که شرکت مادر فیس‌بوک که اپلیکیشن‌های اینستاگرام و واتس‌اپ را هم در اختیار دارد، از بسیاری از پتنت‌ها، حق امتیازات و اختراعات متخصصان آن سوءاستفاده کرده‌ و آنها را برای نخستین بار در شبکه‌های اجتماعی به نام خودشان معرفی کرده‌اند.

بلک‌بری در سال‌های فعالیتش، حدود ۴۰هزار حق اختراع به ثبت رسانده و از این طریق توانسته درآمد و سود هنگفتی را به جیب بزند. اما حالا ادعا کرده که فیس‌بوک و شرکت‌های زیرمجموعه آن از این حق اختراعات به‌خصوص در ارتباط با پیام‌های ورودی و tag کردن نام افراد در تصاویر منتشر شده، به‌طور غیرقانونی سوءاستفاده کرده‌اند و حالا در این باره علیه این ۳غول شبکه‌های اجتماعی اقامه دعوی کرده است.

بلک‌بری شکایت خود را به دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا مستقر در شهر لس‌آنجلس تحویل داده و منتظر است که حق خود را از فیس‌بوک و شرکت‌های تابعه پس گیرد.

شرکت بلک‌بری پس از رکود و افت شدیدی که در میزان فروش گوشی‌های هوشمند خود در بازارهای جهانی تجربه کرد، با شرکت تی‌سی‌ال چین قرارداد مشارکت و همکاری در زمینه گوشی‌های هوشمند را به امضا رسانیده است.