خشم کارمندان گوگل از همکاری با ارتش آمریکا

خشم کارمندان گوگل از همکاری با ارتش آمریکا گوگل به ارتش آمریکا کمک می‌کند به وسیله هوش مصنوعی ویدئوهای ثبت شده توسط پهپاد‌‌ها را بررسی کند و این امر خشم برخی از کارکنان این شرکت را برانگیخته است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، گوگل اعلام کرده کیت‌های برنامه‌نویسی TensorFlow را در اختیار وزارت […]

خشم کارمندان گوگل از همکاری با ارتش آمریکا

گوگل به ارتش آمریکا کمک می‌کند به وسیله هوش مصنوعی ویدئوهای ثبت شده توسط پهپاد‌‌ها را بررسی کند و این امر خشم برخی از کارکنان این شرکت را برانگیخته است.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، گوگل اعلام کرده کیت‌های برنامه‌نویسی TensorFlow را در اختیار وزارت دفاع آمریکا قرار می‌دهد. این همکاری بخشی از پروژه «ماون» است که با کمک هوش مصنوعی ویدیوهای ثبت شده پهپاد‌‌ها را به یکدیگر می‌چسباند و مورد بررسی قرار می‌دهد.

گوگل تأکید کرده فناوری ماشین یادگیری آن فقط برای مصارف غیرتهاجمی استفاده می‌شود و محتوای تهیه شده توسط نیروی انسانی بررسی می‌شود.

این درحالی است که برخی از کارمندان رده بالای گوگل از این همکاری ناراضی هستند. طبق گزارش‌ها برخی از کارمندان از این‌که گوگل فناوری هوش مصنوعی را برای عملیات‌های پهپاد به‌کار می‌گیرد، خشمناک هستند. عده دیگر نیز معتقدند چنین روندی سؤالاتی اخلاقی ایجاد می‌کند.