حمله هکر‌‌ها به بیش از ۵۰۰هزار رایانه تنها در ۱۲ساعت!

حمله هکر‌‌ها به بیش از ۵۰۰هزار رایانه تنها در ۱۲ساعت! مایکروسافت اعلام کرد که تنها در عرض مدت ۱۲ساعت، بیش از ۵۰۰هزار دستگاه رایانه در جهان برای استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده هدف هکر‌‌ها قرار گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، مدت‌هاست که با بالا گرفتن تب بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین، ریپل و […]

حمله هکر‌‌ها به بیش از ۵۰۰هزار رایانه تنها در ۱۲ساعت!

مایکروسافت اعلام کرد که تنها در عرض مدت ۱۲ساعت، بیش از ۵۰۰هزار دستگاه رایانه در جهان برای استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده هدف هکر‌‌ها قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، مدت‌هاست که با بالا گرفتن تب بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین، ریپل و مونرو، پلتفرم‌هایی مخصوص استخراج و ماینینگ ارزهای دیجیتالی به وجود آمده است تا کاربران و سازمان‌های مربوطه بتوانند از طریق ابررایانه‌ها و ابرپردازنده‌های موجود به راحتی ارز دیجیتالی کسب کنند.

اما به تازگی برخی از هکر‌‌ها و مجرمان سایبری با حمله و انتشار بدافزارهایی با سوءاستفاده از رایانه، گوشی هوشمند و حساب‌های کاربری افراد و کاربران قربانی، به استخراج غیرقانونی و غیرمجاز ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده اقدام می‌کنند و کاربران قربانی و دستگاه‌های الکترونیکی‌شان را نیز متحمل آسیب‌های بسیاری می‌کنند.

حالا دو روز پیش شرکت مایکروسافت، غول تکنولوژی آمریکایی و توسعه‌دهنده سیستم عامل محبوب و پرطرفدار ویندوز، اعلام کرده که به وسیله نرم‌افزار امنیتی و قدرتمند ویندوز دیفندر توانسته است دریابد که تنها در مدت زمان ۱۲ساعت، بیش از ۵۰۰هزار رایانه مجهز به سیستم عامل ویندوز، هدف هکرهای ارزهای دیجیتالی قرار گرفته‌اند.

مایکروسافت با اعلام این خبر، به شدت ابراز نگرانی کرده است چراکه به عقیده آن، سرعت بالای انتشار بدافزار و هک شدن کاربران بی‌گناه و قربانی که روحشان هم از چنین مسأله‌ای مطلع نیست، بسیار نگران‌کننده و خطرناک به شمار می‌رود.

مایکروسافت نام بدافزارهایی که ارز دیجیتالی را از رایانه‌های کاربران استخراج می‌کنند، aka Smoke Loader و Dubbed Dofoil عنوان کرده و گفته است که در بسیاری از پلتفرم‌های مربوط به ماینینگ ارزهای مجازی وجود دارد. کاربران تنها با کلیک کردن برروی یک تبلیغ اینترنتی، وب سایت آلوده یا اپلیکیشن مخرب و نامعتبر به راحتی تحت سوءاستفاده هکر‌‌ها و مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و ناآگاهانه رایانه خود را در اختیارشان قرار می‌دهند.

در روز ششم مارس سال جاری میلادی، ویندوز دیفندر بیش از ۸۰هزار حمله بدافزار Dofoil را ثبت کرد که چند ساعت بعد از آن هم به رکورد بی‌سابقه‌ای، یعنی ثبت حمله به بیش از ۵۰۰هزار کاربر رایانه تنها در ۱۲ساعت، دست یافت.