ترامپ جلوی بزرگ‌ترین معامله تاریخ IT را گرفت!

ترامپ جلوی بزرگ‌ترین معامله تاریخ IT را گرفت! دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا فرمانی را امضا کرده که به موجب آن جلوی ادغام شرکت کوالکوم در برودکام گرفته می‌شود. به گزارش فارس به نقل از باب تایمز، کوالکوم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی سازنده پردازنده و تراشه برای استفاده در محصولات الکترونیک و به خصوص گوشی‌های […]

ترامپ جلوی بزرگ‌ترین معامله تاریخ IT را گرفت!

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا فرمانی را امضا کرده که به موجب آن جلوی ادغام شرکت کوالکوم در برودکام گرفته می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از باب تایمز، کوالکوم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی سازنده پردازنده و تراشه برای استفاده در محصولات الکترونیک و به خصوص گوشی‌های هوشمند است و حتی وعده انتقال دفاتر و مراکز کوالکوم از سنگاپور به آمریکا هم نتوانست کمکی به اقناع ترامپ و تغییر نظر وی بکند.

کاخ سفید در توضیح علت این مخالفت به وجود اسناد و مدارک معتبری اشاره کرده که نشان می‌دهد این انتقال امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند. یک هفته قبل وزیر دارایی آمریکا هم بر ضد این توافق سخن گفته و مدعی شده بود تصاحب کوالکوم توسط برودکام جایگاه آن در مذاکرات مربوط به استانداردسازی فناوری ارتباطی نسل پنجم را تضعیف کرده و به شرکت‌های چینی مانند هواوی کمک می‌کند تا نظرات و علایق خود را به طرف آمریکایی دیکته کنند.

برودکام برای خرید کوالکوم قصد داشت ۱۱۷ میلیارد دلار به این شرکت بپردازد و اگر این معامله عملی می‌شد به بزرگ‌ترین توافق در تاریخ شرکت‌های فناوری ایالات متحده مبدل می‌شد.