معرفی اجمالی TamTam

معرفی اجمالی TamTam تم تم (TamTam) شاید شبیه به اسم لواشک یا آلوچه باشد(! ) اما واقعاً یک پیام‌رسان است که بسیار شبیه به تلگرام عمل می‌کند. دو شباهت ویژه در تم تم به تلگرام وجود دارد. آنها عبارتند از روسی بودن و دامنه کوتاه مشابه تلگرام به آدرس TT.me پیام‌رسان تم تم (TamTam) برای […]

معرفی اجمالی TamTam

تم تم (TamTam) شاید شبیه به اسم لواشک یا آلوچه باشد(! ) اما واقعاً یک پیام‌رسان است که بسیار شبیه به تلگرام عمل می‌کند. دو شباهت ویژه در تم تم به تلگرام وجود دارد. آنها عبارتند از روسی بودن و دامنه کوتاه مشابه تلگرام به آدرس TT.me

پیام‌رسان تم تم (TamTam) برای دسکتاپ (ویندوز، مک و لینوکس) موجود است و قابلیت نصب روی موبایل‌های اندرویدی و iOS را دارد. کانال و گروه با تعداد نفرات بالا از جمله قابلیت‌های ویژه این پیام رسان است. همچنین شما می‌توانید مکالمه صوتی و تصویری روی آن داشته باشیم. قابلیت ویرایش پیام، پاسخ دادن مستقیم، ارسال مستقیم، نمایش تعداد بازدید در کانال، استیکرهای متحرک، اختیار کردن شناسه یکتا (ID) برای هر فرد، عضو شدن بدون شماره تلفن و با استفاده حساب کاربری گوگل (Gmail)، باز کردن صفحه وب درون برنامه، پیش نمایش برخی وب سایت‌ها (پخش ویدیو یوتیوب درون برنامه)، ارسال فایل و… از جمله برجسته‌‌ترین مواردی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

همچنین سازگاری با گستره وسیعی از سیستم عامل‌ها شما می‌توانید تم تم را تجربه کنید. علاوه بر نسخه‌های موبایل و دسکتاپ، نسخه تحت وب آن نیز موجود است.

پیام‌رسان تم تم (TamTam) متعلق به Mail.ru است که پنجمین سرویس پر مخاطب روسیه بوده و در زمینه ارایه خدمات پست الکترونیک بیش‌تر شناخته شده است.

دیتای موجود روی فروشگاه گوگل نشان می‌دهد کاربران ایرانی از اواخر مارس و به خصوص از اول آوریل ۲۰۱۸ اقدام به دانلود و نصب پیام‌رسان تم تم کرده و این روز‌ها با ارسال کامنت در بخش ری ویوی اپلیکیشن نشان می‌دهند که از این برنامه که شبیه تلگرام بوده و از پروتکل TLS cryptographic برای رمزنگاری پیام‌‌ها استفاده می‌کند، راضی هستند، هر چند مانند تلگرام کامل نیست.

تا قبل از هجوم کاربران ایرانی برای نصب، تم‌تم روی اندروید حدود یک میلیون بار و روی ‌ای‌او‌اس حدود ۳۰۰ هزار بار دانلود شده بود.

منبع: Toranji.ir