مناقصه پنتاگون و ۱۰۸۹ پیشنهاد!

مناقصه پنتاگون و ۱۰۸۹ پیشنهاد! طی هفته گذشته، طوفانی از رفتارهای خصمانه ترامپ علیه آمازون در جریان بود، طوفانی توئیتری که از سیستم مالیات دهی تا درآمدهای آمازون را به چالش کشید. به گزارش ایران آنلاین؛ به نظر می‌رسد پنتاگون نه تنها با مواضع ترامپ در قبال آمازون موافقتی ندارد، بلکه برای موفقیت آمازون نیز […]

مناقصه پنتاگون و ۱۰۸۹ پیشنهاد!

طی هفته گذشته، طوفانی از رفتارهای خصمانه ترامپ علیه آمازون در جریان بود، طوفانی توئیتری که از سیستم مالیات دهی تا درآمدهای آمازون را به چالش کشید.

به گزارش ایران آنلاین؛ به نظر می‌رسد پنتاگون نه تنها با مواضع ترامپ در قبال آمازون موافقتی ندارد، بلکه برای موفقیت آمازون نیز برنامه‌هایی جدید در سر دارد.

در واقع از مدت‌ها پیش، ترامپ به آمازون پیشنهاد داد، در طرح خرید سیستم ابری تحت نظارت پنتاگون شرکت کند. چرا که وزارت دفاع در حال کار بر روی یک قرارداد خدمات ابری چند میلیارد دلاری است. بر همین اساس آمازون و البته رقبایش در تلاش هستند تا سیستمی که مد نظر پنتاگون است، به تسخیر خود درآورند.

در شرایطی که این روزها، آمازون به یکی از اهداف مورد علاقه ترامپ برای توهین و حمله تبدیل شده است، آیا می‌تواند انتخاب برتر پنتاگون برای ارائه خدمات ابری باشد؟ براساس گزارش‌ها، پنتاگون تا کنون ۱۰۸۹ پیشنهاد شرکت در این مناقصه را دریافت کرده است که در بین آنها ۴۶ شرکت جزو بر‌ترین و سرشناس‌‌ترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی هستند.

در حال حاضر، آمازون قراردادهایی با سایر سازمان‌های دولتی ایالات متحده، از جمله سیا نیز دارد و منتقدان آمازون از جمله ترامپ نگران قرارداد جدید این شرکت با پنتاگون هستند. چرا که متضمن بازار آمازون در آینده خواهد بود و حتی می‌تواند مسیر قراردادهای آینده دولت را تعیین کند.