پارک‌های گردشگردی فضایی در کشور ایجاد می‌شود

برنامه سازمان فضایی ایران پارک‌های گردشگردی فضایی در کشور ایجاد می‌شود  رییس سازمان فضایی ایران از بررسی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پارک‌های گردشگری فضایی در کشور خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مرتضی‌براری، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: یکی از حوزه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیست‌بوم فضایی و با هدف تکمیل زنجیره […]

برنامه سازمان فضایی ایران

پارک‌های گردشگردی فضایی در کشور ایجاد می‌شود

 رییس سازمان فضایی ایران از بررسی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پارک‌های گردشگری فضایی در کشور خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مرتضی‌براری، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: یکی از حوزه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیست‌بوم فضایی و با هدف تکمیل زنجیره ارزش این حوزه، ایجاد پارک‌های گردشگری فضایی، پارک نجوم و یا ایجاد مکان‌های شبیه‌ساز خلا و… است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: ظرفیت‌های جغرافیایی بسیار ارزشمندی در کشور و به ویژه در مناطق کویری برای رصد ستارگان و اجرام آسمانی مانند تپه‌های مریخی دامغان، دشت کویر، منطقه گندم بریان کرمان و… وجود دارد که مکان‌هایی بکر و قابل ارتقاء بوده و قابلیت سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر را دارا هستند.

رییس سازمان فضایی ایران تأکید کرد: سازمان فضایی ایران در حال بررسی چگونگی فراهم کردن زیرساخت و بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذار در این حوزه است و در همین راستا نیز با توجه به علاقه‌مندی‌هایی که وجود داشته، جلساتی با سرمایه‌گذاران برگزار شده است.