سهم ناچیز «کالای ایرانی» از بازار ۶ میلیارد دلاری تجهیزات ارتباطی

سهم ناچیز «کالای ایرانی» از بازار ۶ میلیارد دلاری تجهیزات ارتباطی رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ۳۰۰ قلم از تجهیزات مورد نیاز ارتباطی در کشور تولید می‌شود، گفت: بازار مصرف در بخش ارتباطی حدود ۶ میلیارد دلار است که تولید داخلی از این بازار یک میلیارد […]

سهم ناچیز «کالای ایرانی» از بازار ۶ میلیارد دلاری تجهیزات ارتباطی

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ۳۰۰ قلم از تجهیزات مورد نیاز ارتباطی در کشور تولید می‌شود، گفت: بازار مصرف در بخش ارتباطی حدود ۶ میلیارد دلار است که تولید داخلی از این بازار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سهم دارد.

به گزارش خانه ملت، رمضانعلی‌سبحانی‌فر در خصوص نشست کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس اظهارداشت: در خصوص حمایت از تولید داخلی، کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بخش خصوصی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بخش‌های مخابراتی و مجموعه مدیران وزارت ارتباطات جلسه‌ای برگزار شد.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این مطلب ادامه داد: در ابتدای جلسه احصا کردن لیست تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود، ارایه شد.

سبحانی‌فر با بیان این‌که توانمندی‌های تولید داخل و بحث تعرفه‌های واردات تجهیزات مورد نیاز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، گفت: حدود ۳۰۰ قلم از تجهیزات مورد نیاز ارتباطی در داخل کشور تولید می‌شود و میانگین تعرفه‌های واردات تجهیزات موردنیاز در سیستم ارتباطی به‌صورت میانگین ۲۶ درصد است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس با اشاره به این‌که بازار مصرف در بخش ارتباطی حدود ۶ میلیارد دلار است که تولید داخلی از این بازار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سهم دارد، ادامه داد: سهم تولید داخلی از بازار کشور بسیار کم است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: در این نشست همچنین مقرر شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه‌ای را تشکیل دهد تا در آن تقاضای بازار این بخش آورده شود و تولیدات داخل کشور نیز در این سامانه قرارداده شود و نیز در بحث تأیید کالاهایی که وارداتی هستند نظارت بیش‌تری داشته باشد.

سبحانی‌فر ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد بررسی مجدد تعرفه‌های لوازم و تجهیزات ارتباطی سرعت بگیرد تا در صورت نیاز تعرفه کالاهای خارجی مشابه تولید داخل افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به بخش‌های مختلف فرصت داده شده تا ظرف یک ماه آینده مأموریت‌های محوله را انجام دهند.

سبحانی‌فر خاطرنشان‌کرد: همچنین فعالیت در بخش اکتیو و پسیو که بیش‌تر می‌توان در آن از تجهیزات داخلی استفاده شود، مورد تأکید قرار گرفت تا سهم بیش‌تری از این بازار ۶ میلیارد دلاری را داشته باشیم.