زمزمه برگزاری مناقصه احداث پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران

زمزمه برگزاری مناقصه  احداث پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران از بدهی سنگین بیمه‌های تجاری به این دانشگاه خبر داد و گفت: «از ۵۴ میلیارد تومان سندی که سال گذشته به این بیمه‌ها ارسال کرده‌ایم، تاکنون فقط ۱۴ میلیارد تومان از آن دریافت شده است.» به گزارش   برنا، […]

زمزمه برگزاری مناقصه  احداث پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران از بدهی سنگین بیمه‌های تجاری به این دانشگاه خبر داد و گفت: «از ۵۴ میلیارد تومان سندی که سال گذشته به این بیمه‌ها ارسال کرده‌ایم، تاکنون فقط ۱۴ میلیارد تومان از آن دریافت شده است.»

به گزارش   برنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به قدیمی و فرسوده بودن بیمارستان‌های این دانشگاه از برنامه بازسازی آنها خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۷ و در صورت تأمین اعتبار بیمارستان‌های سوختگی باب‌الحوائج در اتوبان همت، فاز دوم بیمارستان فیروزآبادی، بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار، فاز دوم بیمارستان روانپزشکی ایران، نوسازی بیمارستان لولاگر، توسعه بیمارستان هفتم تیر، ساخت بخش‌های جدید مرکز درمانی اکبرآبادی و فاز دوم بیمارستان‌های رسول‌اکرم‌(ص) و فیروزگر را به پایان برسانیم. به این ترتیب بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع فضای درمانگاهی و اورژانس و همچنین مراکز سرپایی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ناصری‌پور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اداره بیمارستان‌های مستقل از طرف وزارت بهداشت تصریح کرد: در ساختار بیمارستان‌های مستقل در رأس بیمارستان یک مدیرعامل و معاونان اجرایی و فنی حضور خواهند داشت. علاوه بر آن هیأت علمی شامل ۵ نفر تشکیل می‌شود و بیمارستان‌ها اختیارات قابل توجهی به دست می‌آورند. تدوین برنامه راهبردی، تهیه و تصویب ضوابط داخلی، عقد قرارداد با سازمان‌های مختلف و همچنین استقلال مالی از جمله این اختیارات است. در سال ۹۷ قرار است نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد در تمام مراکز تحت پوشش دانشگاه ایران اجرا شود؛ چون نظام پرداخت فعلی در طول سال‌های اجرای خود مشکلاتی ایجاد کرده و کاهش رضایتمندی پرسنل را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۷ مقرر شد که سهم ۹ -‌بیست و هفتم صندوق درمان سازمان تأمین اجتماعی به حساب جداگانه‌ای واریز شود. امیدواریم با این کار مطالبات مراکز درمانی از سازمان تأمین اجتماعی دریافت شود، اما هنوز بیمه خدمات درمانی در زمینه تأمین منابع مالی مشکل دارد. امیدواریم چالش‌های بیمه سلامت نیز برطرف شود.

ناصری‌پور در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال گذشته ادامه داد: اولین مذاکرات برای تعیین نقشه‌های مربوط به راه‌اندازی پارک علم و فناوری این دانشگاه انجام و بودجه مورد نیاز آن تأمین شده است. درصدد هستیم تا مناقصه این پارک را هم برگزار کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به دغدغه این دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم گفت: در این دانشگاه‌ها تولید تکنولوژی و تجاری‌سازی محصولات مورد توجه قرار می‌گیرد. امیدوارم ما نیز بتوانیم فارغ‌التحصیلانی کارآفرین داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به رقم بالای بدهی بیمه‌های تجاری به مراکز درمانی این دانشگاه اعلام کرد: سال گذشته بیش از ۵۴ میلیارد تومان سند مربوط به درمان بیماران را به بیمه‌ها فرستادیم، اما فقط ۱۴ میلیارد تومان از آن را دریافت کرده‌ایم. بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها مربوط به بیمه‌هایی مانند ایران و رازی بوده است.