آخرین وضعیت روستاهای دارای ارتباط و تلفن‌خانگی در ایران

آخرین وضعیت روستاهای دارای ارتباط و تلفن‌خانگی در ایران آمار رسمی از وضعیت ارتباطات در روستاهای کشور نشان می‌دهد شیب صعودی ایجاد ارتباط روستایی طی یک سال اخیر نزولی شده و از ۸۹ درصد به ۸۳ درصد رسیده است؛ در همین زمان روستاهای دارای تلفن خانگی نیز از ۷۹ درصد به ۷۴ کاهش یافته است. […]

آخرین وضعیت روستاهای دارای ارتباط و تلفن‌خانگی در ایران

آمار رسمی از وضعیت ارتباطات در روستاهای کشور نشان می‌دهد شیب صعودی ایجاد ارتباط روستایی طی یک سال اخیر نزولی شده و از ۸۹ درصد به ۸۳ درصد رسیده است؛ در همین زمان روستاهای دارای تلفن خانگی نیز از ۷۹ درصد به ۷۴ کاهش یافته است.

به گزارش فارس، آخرین آمار از وضعیت ارتباطات در روستاهای کشور، تعداد روستاهای دارای ارتباط وروستاهای دارای تلفن خانگی را احصاءکرده است.

طبق این آمار که وضعیت در ۵ سال گذشته را نشان می‌دهد، ایجاد ارتباطات برای روستاها از سال ۹۲ تا ۹۶ در حال افزایش بوده که طی یک سال اخیر رشد نمودار منفی شده است.

در توسعه تلفن خانگی برای روستاها نیز تقریباً وضعیت مشابهی اتفاق افتاده است.

سال 

تعداد کل روستاهای دارای ارتباط (هزار)

درصد روستاهای دارای ارتباط

تعداد کل روستاهای دارای تلفن خانگی (هزار)

درصد روستاهای دارای تلفن خانگی

۱۳۹۲

۵۲٫۹۱۶

۸۴٫۳۷

۴۹٫۱۷۹

۷۸٫۴۲

۱۳۹۳

۵۴٫۳۲۰

۸۷٫۹۸

۴۷٫۵۳۰

۷۶٫۹۸

۱۳۹۴

۵۴٫۲۷۳

۸۷٫۹۲

۴۸٫۰۰۲

۷۷٫۷۶

۱۳۹۵

۵۵٫۲۰۷

۸۹٫۴۴

۴۹٫۰۲۹

۷۹٫۴۳

۱۳۹۶

۵۵٫۳۲۵

۸۹٫۶۳

۴۹٫۲۴۰

۷۹٫۷۷

۱۳۹۷

۵۱٫۲۶۵

۸۳٫۰۵

۴۵٫۸۵۷

۷۴٫۲۹

آمار دایری تلفن ثابت در کشور در سال ۱۳۹۷ حدود ۳۰٫۴۳۵٫۲۴۳ بودکه ضریب نفوذ تلفن ثابت را تا این سال ۳۷٫۰۸ کرده است.

همچنین طبق آخرین آمار رسمی، تعداد کل روستاهای دارای ارتباط ۵۱٫۲۶۵ (۵۱ هزار و ۲۶۵ روستا) و درصد روستاهای دارای ارتباط ۸۳٫۰۵ است.

تعداد کل روستاهای دارای تلفن خانگی نیز ۴۵٫۸۵۷ (۴۵ هزار و ۸۵۷ روستا) و درصد روستاهای دارای تلفن خانگی ۷۴٫۲۹ گزارش شده است.