ضرورت هدایت مالکیت فکری به سمت ارزش افزوده

ضرورت هدایت مالکیت فکری به سمت ارزش افزوده مدیرکل دفترنوآوری و کسب وکار نوین معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهور گفت: ارتقای مالکیت فکری تنها به بحث حقوقی خلاصه نمی‌شود و باید به سمت فروش و منفعت زایی اختراعات هدایت شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، حسام زند […]

ضرورت هدایت مالکیت فکری به سمت ارزش افزوده

مدیرکل دفترنوآوری و کسب وکار نوین معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهور گفت: ارتقای مالکیت فکری تنها به بحث حقوقی خلاصه نمی‌شود و باید به سمت فروش و منفعت زایی اختراعات هدایت شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، حسام زند حسامی در سمینار دو روزه تجاری‌سازی اختراعات در دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فن‌آوری و استارت اپ‌ها گفت: در این کارگاه محورهایی از جمله تجاری‌سازی برای دانشگاه‌ها و تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و مالی آن، انتقال فن‌آوری و مأموریت دانشگاه، تجاری‌سازی برای استارت آپ‌ها و اسپین اوت‌ها، اکوسیستم‌های کارآفرینی، ارزیابی افشاهای اختراع، تجاری‌سازی و بازاریابی فن‌آوری ارائه می‌شود.

وی افزود: در جلسه پرسش و پاسخ، فرایند قبل از تجاری سازی، صدور مجوز نرم افزار در پروژه‌ها، معرفی قرارداد‌ها و موافقت‌نامه‌ها توسط دکتر مارتین جاکل از دانشگاه علمی و کاربردیzhaw زوریخ سوییس و جولین نوالوا دانشگاه unitec ژنو ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فن‌آوری در ادامه برگزاری این سمینار گفت: تلاش ما این است که نظام فضای مالکیت فکری را در کنار مسائل حقوقی هم از بعد اقتصادی اجتماعی و مدیریتی ارتقا دهیم و این فعالیت را از پنج سال گذشته شروع و با سهمی که در احیاء قانون مالکیت فکری داشتیم، این اقدامات را آغاز کردیم.

وی با اشاره به وجود ضعف در حوزه مالکیت فکری در کشور گفت: این کارگاه در خصوص مالکیت فکری اعم از پتنت، ثبت پتنت، جستجوی پتنت و مشاوره‌هایی که در حوزه اختراع ارائه می‌شود، پیش‌بینی شده است و همچنان در کشور با توجه به پتانسیل‌های موجود نیاز به بهبود شرایط داریم.