شرایط قراردادی مشابه با خارجی‌ها می‌خواهیم!

عضو هیأت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات خطاب به وزیر ارتباطات شرایط قراردادی مشابه با خارجی‌ها می‌خواهیم! عضو هیأت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات در راستای رونق تولید گفت: از وزیر ارتباطات درخواست می‌کنم به اپراتور‌ها تأکید شود که شرایط قراردادی یکسان با شرکت‌های خارجی‌ و داخلی داشته باشند. به گزارش فارس، مهردادمیراسماعیلی، مدیرعامل یک شرکت خدمات مخابراتی که […]

عضو هیأت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات خطاب به وزیر ارتباطات

شرایط قراردادی مشابه با خارجی‌ها می‌خواهیم!

عضو هیأت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات در راستای رونق تولید گفت: از وزیر ارتباطات درخواست می‌کنم به اپراتور‌ها تأکید شود که شرایط قراردادی یکسان با شرکت‌های خارجی‌ و داخلی داشته باشند.

به گزارش فارس، مهردادمیراسماعیلی، مدیرعامل یک شرکت خدمات مخابراتی که در نمایشگاه جانبی معرفی توانمندی‌های تولید داخلی تجهیزات مخابراتی در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در محل وزارت ارتباطات محصولات تولیدی معرفی کرد، گفت: دو نوع تولیدات داریم که یکی شامل تجهیزات پروژه‌های FTTH یا GPON از جمله تمام مودم‌های باسیم و بی‌سیم سمت مشتری است که به‌طور کامل در شبکه‌ مخابراتی ایران تست شده است و محصول دیگر که بیشتر روی آن تمرکز داریم، مودم‌های LTE سمت مشتری با دامنه‌ استفاده در شبکه‌های موبایل و پهنای باند ثابت هستند.

عضو هیأت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات، توضیح داد: تمام مراحل تولید این مودم‌‌ها به‌طور کامل در ایران انجام می‌شود و تنها قطعاتی که برای تولید این محصول، از خارج وارد می‌شود، چیپ‌ست‌، خازن و مقاومت است، همچنان که در بازدید وزیر از این محصول، به صورت مستقیم از نمایشگاه با کارخانه ارتباط برقرار شد و جهرمی شاهد نحوه‌ تولید مودم در ایران بودند و نمونه‌‌ای برای تست به وزیر هم ارائه شد. تولید انبوه این محصول آغاز شده است.

عضو هیأت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات تأکید کرد: در قالب یک برند ثبت‌شده‌ داخلی در کشور تولید می‌کنیم که پس از حدود هفت سال بین مردم جا افتاده است و در حالی که در ابتدا مردم توقع چنین کیفیتی از محصول ایرانی را نداشتند اما در نهایت بازخوردهای خوبی از رضایت مردم از این محصول داخلی گرفته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم به زودی به کشورهای منطقه صادرات داشته باشیم.

*حمایت مؤثر از بخش داخلی در یک سال اخیر

میراسماعیلی خاطرنشان کرد: حمایتی که در یک ‌سال گذشته به دلیل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از بخش داخلی شد و وزارت صنعت و مجلس شورای‌اسلامی، تأکیدات زیادی هم بر حمایت و استفاده از تولید و ظرفیت داخل داشتند، کمک بزرگی به ما کرد. از اواسط سال ۹۶ حمایت‌ها بیشتر شد که رونق زیادی در تولید را برایمان رقم زد. در نهایت از سال گذشته بدون هیچ کمک مالی و با سرمایه‌ خصوصی رشد خوبی داشته‌ایم.

عضو هیأت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات افزود: در حال‌حاضر می‌توانیم از شیفت اول به شیفت دوم در خط تولید برویم و برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغالزایی داشته باشیم. البته با توجه به نیاز بازار، معتقدیم که اگر حجم تولید ما به ظرفیت واقعی گفته شده که در وزارت صنایع معادل ۵۶۰ هزار مودم در سال است برسد، می‌توانیم ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم حدود ۱۰۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم داشته باشیم که رقم بالایی در بازار IT است.

*شرایط قراردادی مناسب؟

وی با طرح خواسته از وزیر ارتباطات، گفت: از وزیر ارتباطات می‌خواهیم که به اپراتور‌ها تأکید داشته باشند تا شرایط قراردادی که با خارجی‌‌ها دارند از جمله شرایط پرداخت، با شرکت‌های داخلی هم داشته باشند. شرایط برابر با خارجی‌‌ها می‌خواهیم و توان‌مان را به آنها خواهیم رساند. باید اپراتور‌ها رفتار مناسبی با تولیدکنندگان داخلی داشته باشند تا رونق اتفاق افتد. از سوی دیگر سرمایه‌ در گردش به بحث مهمی برای شرکت‌های داخلی تبدیل شده و اگر اپراتور‌ها کمک نکنند، به تولیدات داخلی ضربه‌ وارد می‌شود.