کلید مقابله با تحریم، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است

ستاری کلید مقابله با تحریم، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امسال یکی از برنامه‌های جدی این معاونت مقابله با تحریم است، کلید این کار را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست. سورنا ستاری در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در شرایط تحریم، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند عصای دست […]

ستاری

کلید مقابله با تحریم، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امسال یکی از برنامه‌های جدی این معاونت مقابله با تحریم است، کلید این کار را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست.

سورنا ستاری در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در شرایط تحریم، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند عصای دست دولت باشند، امروزه امید همه بر روی فکر، اندیشه و قدرت فناوری جوانان این مرز و بوم است.

وی اظهار داشت: تحریم‌های اعمال شده بر ایران بهترین فرصت است تا شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خود را گسترش داده و نیروهای خود را پای کار بیاورند.

ستاری ادامه داد: اقتصاد دانش‌بنیان یکی از رکن‌های مورد توجه دولت است، باید در شرایط تحریم تمام تمرکز خود را روی شرکت‌های دانش‌بنیان بگذاریم تا آنها بتوانند به راحتی هر چه تمام‌تر محصولات خود را به دیگر کشورهای جهان صادر کنند.

وی افزود: فضای تحریم کمک کرده که این شرکت‌ها در مواردی که تاکنون وارد نشده بودند و مقدار قابل‌توجهی هم از آن محصولات واردات به کشور داشته‌ایم، ورود و نیاز کشور را به واردات کاهش دهند و در برخی از موارد بی‌نیاز کنند.

ستاری یادآور شد: نسل جدیدی از کارآفرینان در حال ظهور هستند و باید با توجه به واقعیت‌های اقتصادی نیروی انسانی خود را تربیت کنیم، با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور و تحریم‌های موجود، صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند راه‌حل مناسبی برای توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد کشور باشد.

وی گفت: شرکت‌های فناور شاهراه عبور از تحریم‌ها هستند و در شرایط کنونی کشور تمام توجهات به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان است.