تصویب حمایت ۱۰ میلیارد تومانی از پروژه‌های فضایی

رئیس صندوق نوآوری مطرح کرد تصویب حمایت ۱۰ میلیارد تومانی از پروژه‌های فضایی رئیس هیأت‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از اتمام مراحل ارزیابی و تصویب حمایت ۱۰ میلیارد تومانی از پروژه‌های استارت‌آپی حوزه فضایی خبر داد. به گزارش مهر، علی وحدت در مراسم اختتامیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های فضایی که به مدت سه روز […]

رئیس صندوق نوآوری مطرح کرد

تصویب حمایت ۱۰ میلیارد تومانی از پروژه‌های فضایی

رئیس هیأت‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از اتمام مراحل ارزیابی و تصویب حمایت ۱۰ میلیارد تومانی از پروژه‌های استارت‌آپی حوزه فضایی خبر داد.

به گزارش مهر، علی وحدت در مراسم اختتامیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های فضایی که به مدت سه روز در مجتمع نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با تأکید بر اولویت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای تأمین نیاز مالی شرکت‌های خلاق و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی و به هم‌رسانی این شرکت‌ها با بخش‌های دولتی گفت: در این گردهمایی ۱۸۲ شرکت دعوت شدند و ۱۰۰ شرکت در نمایشگاه جانبی این رویداد سه روز حضور یافتند.

وی از اجرای شش رویداد فناورانه با هدف اعلام نیاز پروژه‌های فضایی و نیز ۲۰۰ نشست تخصصی و تجاری در حاشیه این گردهمایی سه روزه خبر داد و گفت: طی سه روز شاهد ثبت تقاضای ۲۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی در حوزه فضایی بودیم.

وحدت با بیان اینکه به‌دنبال انعقاد قرارداد و تأمین مالی پروژه‌های مطرح شده در این گردهمایی هستیم، گفت: در این رویداد بانک‌ها و صندوق‌های دانش و فناوری حضور داشتند و موفق به معرفی هفت طرح سرمایه پذیر در این حوزه شدیم.

رئیس هیأت‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از میان ثبت تقاضاهای صورت گرفته مراحل ارزیابی و تصویب ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های فضایی تاکنون به اتمام رسیده است و تمامی تلاشمان این است که شرکت‌های این بخش دغدغه تأمین مالی نداشته باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، ۶۰ شرکت نیز در جلسات دو جانبه B2B روز اول این گردهمایی که میان استارت‌آپ‌‌ها و پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، حضور داشتند. همچنین در جلسات B2Bدو جانبه میان استارت‌آپ‌‌ها و سازمان فاوا شهرداری تهران که صبح روز دوم برگزار شد، حدود ۸۰ شرکت حضور داشتند. علاوه بر آن در عصر روز دوم گردهمایی ۳۰ مذاکره B2B دو جانبه بین استارت‌آپ‌ها و هلال احمر برگزار شد.