کسری منابع مالی؛ تحقیقات پیش از اعطای تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

کسری منابع مالی؛ تحقیقات پیش از اعطای تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل کسری منابع مالی، صندوق‌ نوآوری و شکوفایی باید از میان شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین شرکت‌ها را مورد حمایت همیشگی خود قرار دهد. محمدرضا منصوری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، بیان داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته […]

کسری منابع مالی؛ تحقیقات پیش از اعطای تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل کسری منابع مالی، صندوق‌ نوآوری و شکوفایی باید از میان شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین شرکت‌ها را مورد حمایت همیشگی خود قرار دهد.

محمدرضا منصوری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، بیان داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت خوبی داشته باشد و ما شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری را می‌شناسیم که با حمایت این صندوق پیشرفت کرده‌اند زیرا اگر صندوق نوآوری و شکوفایی از هر ۱۰ شرکت دانش‌بنیان، دو تا سه شرکت را هم مورد حمایت قرارداده باشد، مؤثر بوده است اما به دلیل کسری منابع مالی، صندوق‌ نوآوری و شکوفایی باید از میان شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین شرکت‌ها را مورد حمایت همیشگی خود قرار دهد.

منصوری با اشاره به کسری‌های بودجه رایج در دولت‌‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی، گفت: البته مطلوب آن است که همه شرکت‌ها مورد حمایت قرار گیرند چرا که نیاز کشور به این شرکت‌ها در شرایط فعلی بیشتر از گذشته خود را نشان داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه از مسؤولان صندوق نوآوری و شکوفایی خواست در اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان، تحقیقات کاملی را آغاز کنند تا رابطه، جای خود را به ضابطه ندهد و حقی در این میان تضییع نشود.

وی همچنین در توصیه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: این شرکت‌ها نباید دست از تلاش ‌بردارند، البته ما قبول داریم که کار آنها، سختی‌هایی هم دارد اما آنچه مسلم است اینکه این شرکت‌ها باید حفظ شوند، چرا که بالاخره از بین این استعدادها، علومی رشد می‌کند که می‌تواند کشور را متحول کند.

منصوری در ادامه نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در خنثی کردن تحریم‌ها را مورد اشاره قرارداد و اظهار داشت: به‌طور قطع علوم جدید در هر جامعه‌ای نشان داده که می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد و باعث پیشرفت کشور‌ها شود، بنابراین تنها راه نجات کشور استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور است.

وی افزود: باید به شرکت‌های دانش‌بنیان بیش‌ازپیش توجه داشته باشیم و از حقوق آنها به خوبی حمایت کنیم، زمانی شرکت‌های دانش‌بنیان ما پیشرفت می‌کنند که قانون کپی‌رایت به خوبی در کشور رعایت شود تا از این طریق، علوم و دستاوردهای آنها به راحتی به سرقت نرود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر رضایت‌بخش بوده یا خیر، گفت: با توجه به اینکه مراکز علمی ما در کشور گسترش پیدا کرده، باید گفت رشد این شرکت‌ها هم‌، چشمگیر بوده است، این شرکت‌ها در بسیاری از زمینه‌ها به خوبی پیشرفت کرده‌اند ولی این پیشرفت کافی نیست.