راه‌اندازی پست اختصاصی از سمت ایران برای فرانسه و کانادا!

راه‌اندازی پست اختصاصی از سمت ایران برای فرانسه و کانادا! مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: ایران سه سال پس از تشکیل اتحادیه پستی به این آژانس تخصصی که زیرمجموعه سازمان ملل است، پیوست. به گزارش ایلنا، حسین نعمتی به مناسبت روز جهانی پست با بیان اینکه اتحادیه پستی به‌عنوان یک آژانس تخصصی ۱۴۵ سال […]

راه‌اندازی پست اختصاصی از سمت ایران برای فرانسه و کانادا!

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: ایران سه سال پس از تشکیل اتحادیه پستی به این آژانس تخصصی که زیرمجموعه سازمان ملل است، پیوست.

به گزارش ایلنا، حسین نعمتی به مناسبت روز جهانی پست با بیان اینکه اتحادیه پستی به‌عنوان یک آژانس تخصصی ۱۴۵ سال پیش تأسیس شد، اظهار کرد: وظیفه اتحادیه پستی و اعضای آن ایجاد تسهیل در تبادل مرسولات پستی با سرعت، کیفیت و ارزان است.

نعمتی با تأکید بر اینکه ایران در برخی کارگروه‌های تخصصی این اتحادیه بین‌المللی عضو است، گفت: براساس رده‌بندی که اتحادیه جهانی پست سال ۲۰۱۸ داشت، ایران در بین ۱۷۴ کشور رتبه ۴۸ را به دست آورد که در نوع خود بی‌نظیر است. پست ایران برنامه دارد تا جایگاه خود را در این رتبه‌بندی با تغییر رویکرد از سنتی به مدرن ارتقاء دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پست تغییر رویکرد پست در جهان را از نامه دستی به امانت و کالا عنوان کرد و گفت: براساس آخرین آمار ما، میزان مرسوله‌های پستی امانت کالا در کشور افزایش ۴۱ درصدی داشته که باید برای آن سازوکارهای مناسب در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در بسیاری از استان‌های ما بخش زیرساخت برای امانت کالا مناسب نیست و باید مکان‌هایی را برای آن پیش‌بینی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست شکل سنتی پست در گذشته را «پست‌نامه» دانست و گفت: در گذشته برای مبادله پست‌نامه در شهرها به یک تا حداکثر دو کامیون نیاز بود اما اکنون حداقل به پنج کامیون برای امانت کالا نیازمند هستیم.

به گفته نعمتی یک بسته پستی تا رسیدن به مقصد ۱۶ بار دست‌به‌دست می‌شود که این امر می‌طلبد تا کارکنان ادارات پست در سراسر کشور از انگیزه و توانمندسازی برخوردار شوند.

وی یکی از راهکارهای افزایش انگیزه و ایجاد توانمندسازی در ادارات پست را بهبود حقوق و مزایای آنها عنوان کرد که قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه شرکت پست به عنوان یک شرکت مادر ظرفیت بالایی دارد، اظهار کرد: باید ساز و کارهایی فراهم شود که شرکت پست به عنوان پلتفرم برای سایر بخش‌ها وارد عمل شود که برای این امر ما با تمام اپراتورها در حال تعامل، بحث و همکاری هستیم.

نعمتی ادامه داد: شرکت پست برای موفقیت در این زمینه باید از ناحیه رگولاتوری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها مورد حمایت قرار بگیرد تا بتواند خدمات بیشتری را برای مردم داشته باشد.

وی تعداد پروژه‌های تعریف شده برای تغییر رویکرد شرکت پست از سنتی به مدرن را ۸۰ پروژه برشمرد و گفت: در این زمینه در دو ماه گذشته هشت فراخوان به بخش‌های خصوصی داده‌ایم و شرایطی را فراهم کردیم تا عدالت اجرا شده و انحصاری اتفاق نیفتد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران یکی از این پروژه‌ها را ایجاد ۵۲ میلیون بانک اطلاعاتی مکانی عنوان کرد: هر شش ماه یکبار به‌روز می‌شود.

نعمتی تأکید کرد: در این بانک اطلاعاتی ۶۰ درصد مکان‌های کشور ژئوکد شده‌اند که از نظر سیاسی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

وی درباره عملکرد شرکت ملی پست در شش ماهه گذشته گفت: ۱۳۷ میلیون محصولات پستی در شبکه‌های پستی کشور جابه‌جا شده است همچنین ما در اقدام به نوسازی ناوگان پستی کشور کرده‌ایم که در این ارتباط ۲۱۵۰ دستگاه موتورسیکلت خریداری و در اختیار پستچیان قرار گرفته است.

نعمتی ادامه داد: یک‌میلیون مترمربع فضای پستی نیز در این مدت نوسازی شده است.

وی از افزایش ۴۱ درصدی ترافیک امانت پستی و ۱۴٫۵ درصدی ترافیک خرید و فروش اینترنتی از طریق ادارات پست کشور خبرداد.

نعمتی گفت: سالانه ۹۸درصد از محصولات پستی توزیع موفق دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پست از راه‌اندازی دو سرویس پستی اختصاصی برای فرانسه و کانادا خبرداد و اظهار کرد: دو سرویس برای کشورهای فرانسه و کانادا تعریف شده که در شکل بنای خود در کشور بی‌سابقه بوده است.