تلویزیونهای هوشمند یا جاسوسهای هوشمند؟ نتایج تازهترین تحقیقات صورت گرفته نشان میدهد که بسیاری از تلویزیونهای هوشمند تبدیل به یک ابزار مناسب برای ردیابی و جاسوسی از اطلاعات کاربران شدهاند. به گزارش ایسنا، تلویزیونهای هوشمند در سالهای گذشته یکی از پرطرفدارترین محصولات در دنیال دیجیتال به شمار میروند که به کاربران اجازه میدهد با استفاده […]
تلویزیونهای هوشمند یا جاسوسهای هوشمند؟
نتایج تازهترین تحقیقات صورت گرفته نشان میدهد که بسیاری از تلویزیونهای هوشمند تبدیل به یک ابزار مناسب برای ردیابی و جاسوسی از اطلاعات کاربران شدهاند.
به گزارش ایسنا، تلویزیونهای هوشمند در سالهای گذشته یکی از پرطرفدارترین محصولات در دنیال دیجیتال به شمار میروند که به کاربران اجازه میدهد با استفاده از تلویزیون منزل و محل کار خود به شبکه اینترنت وایرلس متصل شده و از طریق پلتفرمهای مربوطه، به گشت و گذار اینترنتی و همچنین تماشای فیلم و سریال و محتوای ویدویی به صورت آنلاین بپردازند.
حالا براساس گزارش وبسایت the verge، نتایج تازهترین بررسی و تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری نشان میدهد که تعداد زیادی از پلتفرمهای استریم و پخش آنلاین محتوای ویدیویی اطلاعات کاربران تلویزیونهای هوشمند را ردیابی و جاسوسی کرده و بدون اجازه آنها دادههای مختلفی را جمعآوری کردهاند.
در این گزارش همچنین نام دو پلتفرم استریم آنلاین یعنی Roku و Amazon Fire نیز ذکر شده است که به نظر میرسد اطلاعات و دادههای کاربران پلتفرمهای استریم آنلاین در تلویزیونهای هوشمند را جمعآوری کرده و آنها را به منظور استفاده در نمایش آگهیهای تبلیغاتی مرتبط با علایق کاربران در اختیار نهاد و شرکتهای نامعلومی قرار دادهاند.
چندی پیش بود که بسیاری از کارشناسان از احتمال فراگیر شدن جاسوسی هکرها و مجرمان سایبری از طریق گجتهای هوشمند همچون دستیارهای صوتی، اسپیکر و تلویزیونهای هوشمند سخن گفته و هشدار داده بودند که کاربران باید مراقب افشای اطلاعات و دادههای خود در فضای مجازی باشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.