مسأله محتوا در فضای مجازی فقط تولید نیست دبیر شورایعالی فضای مجازی کشور بر اهمیت تولید محتوای جریانساز با دربرگیری مناسب در فضای مجازی کشور تأکید کرد. به گزارش ایسنا، سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در یکصدمین جلسه کمیسیونعالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان این […]
مسأله محتوا در فضای مجازی فقط تولید نیست
دبیر شورایعالی فضای مجازی کشور بر اهمیت تولید محتوای جریانساز با دربرگیری مناسب در فضای مجازی کشور تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در یکصدمین جلسه کمیسیونعالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان این مطلب افزود: مساله محتوا در فضای مجازی کشور فقط تولید نیست بلکه برخلاف فضای حقیقی تولید محتوا در این فضا با توجه به جهانی بودن مخاطبان باید با نگاه سیستمی، زنجیره ارزشی و تعاملی صورت گیرد.
او با اشاره به مشارکت دستگاهها و سازمانهای مرتبط در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی برای تبیین سرفصلهای مناسب در این حوزه جهت بهرهوری و تاثیرگذاری بیشتر و همچنین ارایه گزارشهای جامع و کامل به مرکز ملی فضای مجازی به عنوان نقطه کانونی هماهنگی و راهبری این فضا در کشور گفت: شناخت و درک مناسب از این فضا در سازمانها و دستگاههای مرتبط برای تولید محتوا در فضای مجازی بسیار مهم است و امید است تا با شناسایی مباحث و موضوعات اساسی در این حوزه، نقشهراه تولید محتوای کشور در فضای مجازی ترسیم شده و تقسیم کار ملی مناسب صورت گیرد.
همچنین در این مراسم، امیر خوراکیان، دبیر کمیسیونعالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی و معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوا این مرکز با تشریح وضعیت محتوای فضای مجازی در یک سال گذشته، اسناد تهیه شده، سوابق فعالیت کمیسیون و هستههای راهبردی آن و گزارشهای رصدی تهیه شده در این معاونت، پیشنهادها و اولویتهای برنامههای آتی این کمیسیون را اعلام کرد.
در ادامه این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص پیچیدگی و تکثر نظام تولید محتوا و ایجاد پنجره واحد، حفظ و صیانت از تولید محتوا، لایحه مالکیت معنوی، اقتصاد این حوزه، خام فروشی تولید محتوا و ضعفهای شناخت و ارتباط میان بنگاههای تولید محتوا و همچنین نحوه فعالیت صنفی و مدنی در حوزه دیجیتال پیشنهادهایی ارایه کرده و نمایندگان اعضای این کمیسیون نیز در سایر دستگاهها همچون سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروهای مسلح، قوهقضائیه، شورایعالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش نظرات و پیشنهادهایی برای ارتقای تولید محتوا در فضای مجازی در کشور ارایه کردند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.