رقم بودجه بسیار پایین دانشگاه‌های خصوصی برای پژوهش !

رقم بودجه بسیار پایین دانشگاه‌های خصوصی برای پژوهش ! معاون پژوهشی دانشگاه سوره گفت: انجام طرح‌های پژوهشی در سیستم خصوصی به دلیل کمبود بودجه امکان کمی ‌برای انجام فعالیت دارند؛ زیرا دانشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی بودجه چندانی ندارند. جواد صادقی در گفت‌وگو با ‌ایرنا درباره فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه سوره در بخش پژوهش اظهارداشت: پایان نامه‌ها […]

رقم بودجه بسیار پایین دانشگاه‌های خصوصی برای پژوهش !

معاون پژوهشی دانشگاه سوره گفت: انجام طرح‌های پژوهشی در سیستم خصوصی به دلیل کمبود بودجه امکان کمی ‌برای انجام فعالیت دارند؛ زیرا دانشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی بودجه چندانی ندارند.

جواد صادقی در گفت‌وگو با ‌ایرنا درباره فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه سوره در بخش پژوهش اظهارداشت: پایان نامه‌ها معمولاً بخش مهمی ‌از پژوهش است که دانشجوها درگیر آن هستند اما دانشجویان به جز پایان نامه در سایر بخش‌ها فعالیت چندانی ندارند. فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه به کتابخانه و طرح‌های پژوهشی مربوط می‌شود که در‌این راستا می‌توان به مجله هنرهای تجسمی‌اشاره کرد.

وی با یادآوری‌ اینکه دانشگاه سوره در امور چاپ کتاب فعال است، بیان داشت:‌ این دانشگاه اعلام آمادگی کرده تا از پژوهشگران در بخش انتشار کتاب‌های روز دنیا حمایت لازم را به عمل آورد.

صادقی خاطرنشان کرد: معمولا در دانشگاه سوره استادان پژوهش انجام می‌دهند، نوشتن مقاله، انتشار کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های هنری و ورک‌شاپ‌ها؛ از جمله فعالیت‌های استادان در حوزه پژوهش اما انجام طرح‌های پژوهشی مستقل در‌این حوزه کم است.

وی همچنین درباره ارتباطات بین‌المللی دانشگاه سوره تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های بین‌المللی‌این دانشگاه همکاری با یک دانشگاه معتبر فیلمساز در آلمان بود، در هفت دوره دانشجو و استادان آلمانی به دانشگاه سوره اعزام شدند و از سوی دیگر بعضی استادان نیز به‌این دانشگاه در آلمان برای مبادله تجارب یکدیگر رفتند.

معاون پژوهشی دانشگاه سوره یادآور شد: مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه به نام پل با همکاری دانشگاه معتبر آلمانی تهیه شده که در راستای هم‌فهمی ‌بیشتر فرد و شهر بود. ‌این فیلم در برخی شهرهای ‌ایران و اروپا به نمایش درآمد.

صادقی افزود: دانشگاه سوره با دانشگاه معتبر ساپینزا ‌ایتالیا نیز ارتباط برقرار کرده، چاپ کتب مشترک و تبادل استاد با ‌این دانشگاه ‌ایتالیایی صورت گرفته است، یکی از استادان با تجربه این دانشگاه در دانشگاه سوره کلاس درس و همچنین کارگاه‌های آموزشی برگزار کرده است. همچنین دانشگاه سوره یک دفتر مشترک با‌ این دانشگاه نیز دارد.

وی یادآورشد: دانشگاه سوره در نظر دارد ارتباط با کشورهای همسایه و اروپایی را افزایش دهد، اما بخشی از‌این ارتباط به مسائل بودجه‌ای مانند افزایش نرخ ارز مربوط می‌شود که کار را دشوار کرده است.

معاون دانشگاه سوره خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی؛ از جمله کشورهای مورد هدف دانشگاه برای برقراری ارتباط علمی‌ هستند، در حال‌حاضر با دانشگاه‌های کوفه و بغداد ارتباط برقرار شده اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

صادقی افزود: کشورهای عضو اکو و همچنین آلمان و‌ ایتالیا در کشورهای هدف ما قرار دارند، اگر کمبود بودجه رفع شود، می‌توان ارتباط مؤثرتری در عرصه بین‌المللی ‌ایجاد کرد.