شرایط واگذاری و فروش سهام دانش‌بنیان‌ها

شرایط واگذاری و فروش سهام دانش‌بنیان‌ها رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان با بیان اینکه فروش سهام شرکت‌های دانش‌بنیان ایرادی ندارد، گفت: اما همواره این شرکت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. محمد صاحبکارخراسانی در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به اینکه برخی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به واگذاری شرکت خود با تسهیلات دانش‌بنیانی اعم از بیمه، مالیات، […]

شرایط واگذاری و فروش سهام دانش‌بنیان‌ها

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان با بیان اینکه فروش سهام شرکت‌های دانش‌بنیان ایرادی ندارد، گفت: اما همواره این شرکت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

محمد صاحبکارخراسانی در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به اینکه برخی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به واگذاری شرکت خود با تسهیلات دانش‌بنیانی اعم از بیمه، مالیات، گمرگ و… می‌کنند، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که بخش‌خصوصی هستند می‌توانند سهام خود را منتقل یا نسبت به واگذاری شرکت خود اقدام کنند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری عنوان کرد: بعد از واگذاری، ما در صدد هستیم دوباره کل شرکت را مورد ارزیابی قرار دهیم که اگر معیارهای دانش‌بنیانی را نداشته باشد مجوز دانش‌بنیانی را تأیید نخواهیم کرد.

صاحبکار خاطر نشان کرد: در ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اگر تیم فنی و توانمندی فنی در شرکت دانش‌بنیان مورد نظر باقیمانده باشد ما شرکت را تأیید و تمدید می‌کنیم ولی اگر توانمندی شرکت از بین رفته باشد ما شرکت را تأیید نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در کل، فرآیند واگذاری و فروش سهام شرکت‌ها ایرادی ندارد، عنوان کرد: ما در معاونت علمی‌شرکت‌ها را به صورت دوره‌ای مورد ارزیابی قرار می‌دهیم؛ در این مسیر شرکت‌هایی هم هستند که از دانش‌بنیانی خارج می‌شوند و برخی دانش‌بنیان می‌مانند.

وی با تأکید بر اینکه همه شرکت‌ها می‌بایست خصوصیات دانش‌بنیانی را حفظ کنند، بیان کرد: شرکت‌ها می‌بایست همواره تیم تحقیق و توسعه داشته باشند و مسائل فنی را مسلط باشند اگر این معیارها نباشد، شرکت نمی‌تواند دانش‌بنیان بماند.