با دستور وزیر ارتباطات در شرکت زیرساخت محقق شد تأخیر بازیهای آنلاین به ۵۰ میلی ثانیه رسید چند روز قبل تعدادی از گیمرها، از وزیر ارتباطات خواستند تأخیری که در انجام بازی آنلاین وجود دارد را برطرف کنند. این درخواست را از شرکت زیرساخت پیگیری کردیم. آنها طی این مدت توانستند با سازوکار انتقال درخواستهای […]
با دستور وزیر ارتباطات در شرکت زیرساخت محقق شد
تأخیر بازیهای آنلاین به ۵۰ میلی ثانیه رسید
چند روز قبل تعدادی از گیمرها، از وزیر ارتباطات خواستند تأخیری که در انجام بازی آنلاین وجود دارد را برطرف کنند. این درخواست را از شرکت زیرساخت پیگیری کردیم. آنها طی این مدت توانستند با سازوکار انتقال درخواستهای بازی به سروری در کشور همسایه، تأخیرها را به ۵۰ میلیثانیه برسانند. تأخیری که حتی کمتر از مقیاس مناسب و ایدهآل برای بازی مورد نظر است.
اعتراض گیمرها برای تأخیری که در بازیهای آنلاین وجود دارد را حتماً با عنوان «پینگ بازی» شنیدهاید. وزیر ارتباطات روز شنبه(گذشته) پس از دریافت این اعتراضات به شرکت ارتباطات زیرساخت دستور داد مشکل این جوانان را ظرف مدت یک هفته حل کنند.
عضو هیأتمدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در راستای پیگیری اجرای دستور وزیر، به ایرنا، گفت: مشکل مرتفع شده و گیمرها میتوانند در لیگ بازی حساسی که پیشرو است، بدون مشکل شرکت کنند. البته این مشکل ممکن است برای بازی دیگری رخ دهد، اما به گفته سجاد بنابی آنها هر کجا که بتوانند مشکلات اینچنین را از طریق انتقال درخواستها به سرور نزدیکتر از بین ببرند، قطعاً آن را انجام خواهند داد.
زمانی استفاده عمومی مردم از اینترنت این است که در پیامرسانها یا شبکههای اجتماعی پیامی را ردوبدل کنند یا عکسی را به اشتراک بگذارند، در این مواقع اگر تأخیر اندکی هم وجود داشته باشد خیلی به چشم نمیآید و مردم آن را احساس نمیکنند، خصوصاً اگر این تأخیر در شبکههای بینالمللی به وجود بیاید.
اما برای کسانی که اهل گیم و بازیهای آنلاین هستند، این مسأله مهم است. سجاد بنابی در این خصوص گفت: زمانی گیمرها مشغول بازیهای آنلاین هستند، خصوصاً آن دسته از بازیهایی که ریاکشن مهم است، در این موارد تأخیرها خیلی حائزاهمیت هستند. اگر تأخیر رسیدن اتفاقی که در سرور رخ میدهد به کاربر، از یک حدی بیشتر برود بازی هیجان خود را از دست میدهد به همین دلیل پینگ اهمیت پیدا میکند.
نائب رئیس هیأتمدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: تمام شرکتهای ارائهدهنده بازیهای اینچنینی خارجی هستند. شرکتهای خارجی برای حل کردن این مشکل، سرورهای خود را در سراسر جهان مانند آمریکا، اروپا، خاورمیانه، روسیه و… توزیع میکنند و گیمرها به سروری وصل میشوند که به آنها نزدیکتر است و طبیعتاً کمترین تأخیر را دارد.
او اشاره کرد: نکته این است که چون مقاصد اینترنت ایران در مکانهای مختلفی توزیع شده، زمان رسیدن به کانتنتهای مختلف یکی است.
سجادبنابی با اشاره به این که جنوبیها از مقاصد جنوبی به اینترنت وصل میشوند، مشهدیها از جنوب غربی و به همین صورت بقیه افراد از مقاصد توزیع شده دیگر، به همین دلیل تجربه بازی برای گیمرها یکسان نمیشد. به همین دلیل وزیر ارتباطات از شرکت زیرساخت خواست این مشکل را ظرف یک هفته برطرف کنند.
عضو هیأتمدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: دو، سه بازی مشخص که لیگهای حساسی است و برخی از این راه کسب درآمد میکنند طی چند روز آینده برگزار میشود، به همین دلیل گیمرها نگران بودند این فرصت را از دست بدهند. برای برطرف کردن این مشکل، ریکوئستهای این بازی را جمعآوری و آنها را به سروری که صاحبان بازی در یکی از کشورهای همسایه گذاشته بودند، منتقل کردیم. زمان تأخیر مناسب برای این بازیها۸۰میلی ثانیه است که در حالحاضر ما توانستیم این زمان را به ۵۰ میلیثانیه تغییر دهیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.