چگونگی ثبت شکایت از شبکه‌های اجتماعی و اپراتورهای همراه !

چگونگی ثبت شکایت از شبکه‌های اجتماعی و اپراتورهای همراه ! شاید یکی از سؤالاتی که هر یک از مشترکین تلفن همراه یا ثابت حداقل یک‌بار از خود پرسیده باشند این است که شکایت خود درباره خدمات و سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورها را چگونه می‌توانند طرح و آن را تا به نتیجه رسیدن پیگیری کنند؟ […]

چگونگی ثبت شکایت از شبکه‌های اجتماعی و اپراتورهای همراه !

شاید یکی از سؤالاتی که هر یک از مشترکین تلفن همراه یا ثابت حداقل یک‌بار از خود پرسیده باشند این است که شکایت خود درباره خدمات و سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورها را چگونه می‌توانند طرح و آن را تا به نتیجه رسیدن پیگیری کنند؟ یا اساساً کدام دستگاه دولتی یا غیردولتی وظیفه دریافت شکایات، پیگیری و پاسخگویی به آنها را دارد؟

به گزارش ایلنا؛‌ شاید هر یک از ما حداقل یک‌بار به موردی برخورده باشیم که موجب نارضایتی از خدمات یا سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه و ثابت شده باشد. اما چگونه و از چه طریق می‌‌توانیم شکایت خود را به گوش دستگاه‌های مسؤول برسانیم؟ یا اساساً کدام دستگاه دولتی یا غیردولتی مسؤول دریافت و پیگیری شکایات ما از اپراتورها است؟

سازمان تنظیمات مقررات و ارتباطات رادیویی دستگاه مسؤول دریافت و پیگیری شکایت مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و ثابت است. این سازمان با هدف ایفای اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی شکل گرفته است تا به عنوان نهاد نظارتی زمینه رقابتی شدن بازار ارائه خدمات مخابراتی و بالارفتن کیفیت خدمات ارتباطی را فراهم کند.

کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ و یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی به آدرس https://195.cra.ir، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جستجو انتخاب و بر روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند. در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت بر روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.

کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

همچنین مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت و … آن را ضمیمه کنند.

امکان شکایت در کدام حوزه‌ها وجود دارد؟

سؤال بعدی که برای مشترکین پیش می‌آید این است که در کدام حوزه‌ها امکان طرح شکایت وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل؛ تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان و ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی وجود دارد. برای ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی نیز می‌توانید شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنید.

همچنین این سازمان امکان ثبت شکایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی را فراهم کرده است که می‌توان با کلیک بر روی دگمه ثبت گزارش‌های مردمی ‌به آن ورود کرد.