آغاز حمله به ارزهای دیجیتال !

توسط گروه هکری لازاروس آغاز حمله به ارزهای دیجیتال ! شرکت امنیتی روسی کاسپراسکای از تغییراتی اساسی و مهم در تاکتیک‌های گروه هکری لازاروس خبر داد که نشانه علاقه‌مند شدن آنها به سرقت ارزهای دیجیتال است. به گزارش ایتنا به نقل از آسین ایج، بررسی‌های جدید کاسپراسکای نشان می‌دهد گروه هکری لازاروس از سال ۲۰۱۸ […]

توسط گروه هکری لازاروس

آغاز حمله به ارزهای دیجیتال !

شرکت امنیتی روسی کاسپراسکای از تغییراتی اساسی و مهم در تاکتیک‌های گروه هکری لازاروس خبر داد که نشانه علاقه‌مند شدن آنها به سرقت ارزهای دیجیتال است.

به گزارش ایتنا به نقل از آسین ایج، بررسی‌های جدید کاسپراسکای نشان می‌دهد گروه هکری لازاروس از سال ۲۰۱۸ به سرقت ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده و در همین راستا عملیاتی موسوم به اپل جئوس را به اجرا گذاشت.

این عملیات مخرب در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه یافته و لازاروس با کسب تجارب قبلی گام‌های محتاطانه‌ای را برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف در همین زمینه برداشته است. از جمله برنامه‌های مورد استفاده برای سرقت ارزهای دیجیتال تلگرام است.

قربانیان حملات گروه هکری لازاروس اهل کشورهای مختلفی مانند انگلیس، لهستان، روسیه و چین هستند. همچنین برخی شرکت‌های فعال در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز به همین علت دچار مشکل شده‌اند. گروه یادشده در سال ۲۰۱۸ بدافزار قدرتمندی برای حمله به رایانه‌های مک تولید کرد که وب‌سایت‌های ثالث را آلوده می‌کرد و کاربرانی که به آنها مراجعه می‌کردند شاهد آلوده شدن رایانه‌های خود و سرقت ارزهای دیجیتالشان بودند.