۱۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه شرکت‌‌های دولتی برای پژوهش جمع آوری شد

۱۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه شرکت‌‌های دولتی برای پژوهش جمع آوری شد دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از احصاء ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بند «ح» تبصره ۹ قانون بودجه ۹۸ خبر داد و گفت: این اعتبار از بودجه شرکت‌های دولتی سودده برای پژوهش کنار گذاشته شده است. مسعود برومند دبیر شورای […]

۱۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه شرکت‌‌های دولتی برای پژوهش جمع آوری شد

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از احصاء ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بند «ح» تبصره ۹ قانون بودجه ۹۸ خبر داد و گفت: این اعتبار از بودجه شرکت‌های دولتی سودده برای پژوهش کنار گذاشته شده است.

مسعود برومند دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در گفت‌وگو با فارس از احصاء  ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات بند «ح» تبصره ۹ قانون بودجه ۹۸ خبر داد و گفت: این اعتبارات در حساب مخصوص به این بند در خزانه کشور جمع‌آوری شد.

وی توضیح داد: این بند اعتباراتی را برای پژوهش در بودجه شرکت‌های دولتی سودده در نظر گرفته است.

*اعتبار پژوهش در بودجه همه شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت دیده شد

به گفته برومند، این بند سال گذشته هم در قانون بودجه وجود داشت اما امسال با تغییراتی که در این بند اعمال شده، درآمدی که از محل این اعتبار برای پژوهش بدست آمده نسبت به سال قبل بهتر شده است و به این ترتیب تاکنون اعتبار خوبی از بند «ح» تبصره ۹ قانون برنامه وبودجه سال ۹۸ در خزانه جمع‌آوری شده است.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: مخاطب این بند همه شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت هستند.

برومند خاطر نشان کرد: این مبالغ برای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی که قرارداد پژوهشی امضا می‌کنند مازاد بر درآمد اختصاصی پیش بینی شده آنها محسوب می‌شود.