شناسایی ۱.۹ میلیارد بدافزار اندرویدی مخفی در گوشی‌های هوشمند

در سال ۲۰۱۹ شناسایی ۱.۹ میلیارد بدافزار اندرویدی مخفی در گوشی‌های هوشمند سیستم ایمن سازی گوگل پلی پروتکت در سال ۲۰۱۹ موفق به شناسایی بیش از ۱.۹ میلیارد بدافزار اندرویدی شده که به طور پیش فرض بر روی گوشی‌های هوشمند نصب شده بودند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، بدافزارهای یادشده در […]

در سال ۲۰۱۹

شناسایی ۱.۹ میلیارد بدافزار اندرویدی مخفی در گوشی‌های هوشمند

سیستم ایمن سازی گوگل پلی پروتکت در سال ۲۰۱۹ موفق به شناسایی بیش از ۱.۹ میلیارد بدافزار اندرویدی شده که به طور پیش فرض بر روی گوشی‌های هوشمند نصب شده بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، بدافزارهای یادشده در بسیاری از محصولات دست دوم مجهز به سیستم عامل اندروید قبل از خریداری آنها توسط کاربران بعدی وجود داشته‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این بدافزارها از طریق منابعی به غیر از فروشگاه گوگل پلی استور به گوشی‌های همراه منتقل شده بودند. عمده این منابع فروشگاه‌های متفرقه اپلیکیشن بوده‌اند.

در حالی که تعداد این بدافزارها در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ حدود ۱.۶ میلیارد مورد بوده، افزایش آنها به ۱.۹ میلیارد مورد در سال ۲۰۱۹ و احتمال رشد تعداد آنها موجب نگرانی شده است.

گوگل هشدار داده که کاربران باید از نصب برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های متفرقه از منابع ناشناس بر روی گوشی‌های خود به طور جدی خودداری کنند تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوند. این در حالی است که تا به حال بارها مواردی از وجود برنامه‌های آلوده به بدافزار در فروشگاه پلی استور خود گوگل هم گزارش شده است.

 

بخشی از این اپلیکیشن‌ها هم به طور مخفیانه در زمان مراجعه کاربران به سایت‌های قمار، هرزه نگاری و غیره بر روی گوشی‌های کاربران نصب می‌شوند و لذا افراد باید از بازدید چنین سایت‌هایی با گوشی یا تبلت جدا خودداری کنند.

سیستم گوگل پلی پروتکت هر روز حدود ۵۰ میلیارد برنامه نصب شده بر روی گوشی‌های اندرویدی را اسکن می‌کند تا از آلوده نبودن آنها اطمینان کسب کند.