اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE ؛ واگذاری باند فرکانسی به ۵

معاون رگولاتوری مطرح کرد اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE ؛ واگذاری باند فرکانسی به ۵G معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE تا پایان سال خبر داد و گفت: بررسی برای آنکه باند فرکانسی در اختیار این فناوری به ۵G  اختصاص یابد، آغاز شد. به گزارش مهر، نسترن محسنی […]

معاون رگولاتوری مطرح کرد

اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE ؛ واگذاری باند فرکانسی به ۵G

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE تا پایان سال خبر داد و گفت: بررسی برای آنکه باند فرکانسی در اختیار این فناوری به ۵G  اختصاص یابد، آغاز شد.

به گزارش مهر، نسترن محسنی در توئیتر با بیان اینکه بسیاری از کشورها، واگذاری باند فرکانسی۳٫۵ گیگاهرتز را برای توسعه نسل پنجم ارتباطات سیار ( ۵G) آغاز کردند، گفت: اتمام اعتبار پروانه‌های نسل چهارم ارتباطات ثابت ( TD-LTE) در انتهای سال‌جاری و تصمیم‌گیری برای واگذاری بهینه این باند فرکانس طلایی که امکان سرعت گرفتن توسعه ۵G  در کشور را فراهم می‌کند در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت جدی در دست بررسی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌ها از اقتصاد ۱۲ تریلیون دلاری مبتنی بر فناوری۵G  تا سال ۲۰۳۵ و سهم کشور ما از این اقتصاد گفت: اینکه کدام صنعت در بهره‌گیری از ۵G  در کشور، در صدر قرار می‌گیرد، جای درنگ دارد. ارتباطات، سرگرمی، آموزش، ماینینگ، حمل‌ونقل و ساخت‌وساز و سایر صنایع، تا سال ۲۰۳۵ می‌توانند این اقتصاد را رقم بزنند.

وی با اشاره به ۱۰ صنعت اول بهره‌مند از فناوری۵G  و پتانسیل۷۰۰ میلیارد دلاری منبعث از توسعه ۵G  در حوزه B2B که ضرورت تأمل و درنگ در این خصوص را در کشور لازم می‌کند، گفت: امیدواریم با نقشی که وزارت صنعت،معدن‌وتجارت دارد بتوان سریع‌تر صنایع و بخش‌های دیگر را با ارزش‌افزوده ناشی از ۵Gآشناتر کرد.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تأکید بر اینکه۵G  بستر تحقق فناوری‌های نوینی چون اینترنت اشیاء و واقعیت افزوده خواهد بود، اضافه کرد: با این فناوری می‌توان به کاربردهایی مانند خودروی خودران دست یافت.

محسنی با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی حاصل از ۵G  تا سال ٢٠٢٦ در بخش‌های مختلف، ۱٫۳ تریلیون دلار پیش‌بینی شده است، درخصوص مباحث فراهم‌سازی ورود این فناوری به کشور و سهم‌گیری ایران از این ارزش اقتصادی گفت: شکل‌گیری مؤثر زیست‌بوم ۵G  و بهره‌برداری حداکثری از این اکوسیستم، نیازمند آمادگی و حضور همه بخش‌های توسعه‌دهنده و بهره‌بردار از این بستر ارتباطی جدید است.

وی با طرح این سؤال که آیا برای توسعه و بهره‌برداری کامل از این بستر آماده‌ایم و سطح آمادگی هریک از بخش‌ها چه میزان است، افزود: به تجمیع آراء و استفاده از نظرات تخصصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اعتقاد داریم و کماکان تا ۱۵ اسفندماه جاری منتظر نقطه‌نظرات ارزشمند صاحب‌نظران درخصوص تدوین نقشه‌راه ۵G هستیم.