ضرورت انتشار اوراق نوآوری در بازار سرمایه

رئیس صندوق نوآوری خبر داد ضرورت انتشار اوراق نوآوری در بازار سرمایه رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به ضرورت انتشار اوراق نوآوری در بازار سرمایه به عنوان یک الگوی موفق تأکید کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، نشست هیأت‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با رئیس سازمان بورس و اوراق […]

رئیس صندوق نوآوری خبر داد

ضرورت انتشار اوراق نوآوری در بازار سرمایه

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به ضرورت انتشار اوراق نوآوری در بازار سرمایه به عنوان یک الگوی موفق تأکید کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، نشست هیأت‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاستجمهوری با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دوشنبه شب گذشته در محل این صندوق برگزار شد.

در این نشست علی وحدت؛ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تأکید بر ضرورت انتشار اوراق نوآوری به عنوان یکی از الگوهای موفق در بازار سرمایه گفت: صندوق نوآوری با ابزارهای مالی متنوع، قصد تأمین مالی اکوسیستم نوآوری را دارد.

وی با تأکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در عرصه سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری مستقیم را متوقف کرده و از ابزارهای متنوع با بازیگران اصلی برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند، تصریح کرد: یکی از بازیگران اکوسیستم نوآوری در کشور، صندوق‌های پژوهش و فناوری هستند که در کارگروهی به ریاست وزیر علوم و دبیری صندوق نوآوری و شکوفایی مجوز فعالیت می‌گیرند.

وحدت افزود: تاکنون ۹ صندوق جسورانه بورسی مجوز فعالیت گرفته‌اند که چهار صندوق تاکنون در هیچ طرحی سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و مجموع عملکرد آنها زیر ۸۰ میلیون تومان بوده است. صندوق علاوه بر حمایت‌های مالی آمادگی دارد در بخش کارشناسی نیز با بازار سرمایه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه از سازمان بورس خواست به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه خاص داشته باشد تا شرکت‌های بیشتری به سمت بازار سرمایه جذب شوند، گفت: ما انتظار داریم که با همکاری سازمان بورس و صندوق نوآوری، فعالیت صندوق‌های جسورانه بورسی مؤثرتر از گذشته شود.

به گفته وی، صندوق نوآوری علاوه بر حمایت‌های مالی آمادگی دارد در بخش کارشناسی نیز با بازار سرمایه همکاری لازم را داشته باشد.